LesdeuxPonts.Free.fr + Famielle Derlon avec Photos - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu LesdeuxPonts.Free.fr + Famielle Derlon avec Photos - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

LesdeuxPonts.Free.fr + Famielle Derlon avec Photos

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

14 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Hallo!
Inmiddels zijn ook de foto's geplaatst tot en met het verslag van 11 mei 2011.
Véél kijkplezier!!


Bonjour á tout,
Hallo allemaal!

14 mei 2011
15e dag 6e etappe

Deze unieke dag begint in Vézelay…….

Al extra vroeg wakker, door het auto verkeer, hier op een kruising van wegen, maar ook door het bezig zijn met de overwegingen: ’n hele rustdag nemen, doorgaan of zelfs nu gaan stoppen. Er liggen nog 2 Fransen twintigers op dezelfde slaapkamer die ‘nog aan de gang zijn’, dus moet ik mijn eerste activiteiten zoveel mogelijk buiten kamers houden. Voor mijn rug en lichaamsoefeningen ga ik een verdieping lager met een deken+kussen. Enige tijd daarna komt er een hele grote pelgrim met dito rugzak naar beneden om vroeg te kunnen vertrekken, en die begint zich slap te lachen toen hij me in het donkere op de tegelvloer in een ‘ruststand’ zag liggen. Nadat hij zag dat ik ook vooral bewegingen maak kwam hij weer bij en vond het geinig.

Hierna eerst maar eens naar de keuken en samenkomstruimte beneden om te gaan ontbijten, hier tref ik Jozef aus Kauzen bij Trier nog aan, die extra vroeg wilde vertrekken voor zijn ruim 35km. vandaag! Wat fijn dat ik hem nog kan groeten én een goede dagtocht toewensen en nog wat vragen stellen want hij heeft al eens de tocht naar Nevers vanaf hier helemaal gelopen!! ! Hij gaat deze keer van hier het traject naar Bourges nemen. Jozef roept mij mee naar buiten en snel laat hij de beginroute borden zien op de kruising hier tegenover. Nu blijkt dat er een geheel nieuwe route is (met gedeeltes van de GR 654 waarvan ik de Nederlandse routebeschrijving en het Franstalige complete boek heb) uitgezet met geel/blauwe schildjes met schelp en/of pijl erop tot Nevers aan toe, je hebt helemaal hierbij geen routebeschrijving meer nodig, alleen maar pijltjes volgen aldus Jozef. Dat is gemakkelijk en loopt sneller omdat ik niet meer de beschrijving hoef te lezen en de kaarten erbij moet halen. Het is zelfs nog avontuurlijker omdat ik niet weet waar het naar toe gaat! Ja en nu is het meteen ook duidelijk ik hoef niet meer te kiezen, want dit ga ik doen, dat is ook meteen weer een nieuwe uitdaging!! Jozef: Danke Schön, Sjhaloom, Bon Camino……!


En dan nu eerst maar eens eten, in de eetruimte zit ook een vrijwilligster uit Lyon die voor zo’n 14 dagen is overgekomen om allerlei ondersteunend werk te doen en de pelgrims te ontvangen en uit te zwaaien dat ze erg gedreven doet! Afscheid nemen, dat deed ze wel heel mooi bij Jozef: de handen met de palmen tegen elkaar Bon Camino ..met twee kleine buigingkjes…! Ik heb haar als dank en waardering ‘n Petit souvenir, een traktaat met het thema: La Paix avec Dieu gegeven en daar achterop gezet: MERCY, Je t’aime avec Dieu! Ze keek er na, was blij en ging naar boven ……..
En dan nu mijn Sakadoo=rugzak inpakken, en daarna nog naar de Boulanger hier 300m.vandaan……Met Dick en Frans waar ik tot voor kort vele kilometers v.d. Camino gelopen had, stonden daar nota bene voor de toonbank, aanvankelijk dacht ik dat is wel heel bijzonder elkaar hier en nu te treffen, even een drukte van jewelste in de kleine Boulanger ……..nou maar buiten even verder………! Toch wist ik wel dat die kans bestond, omdat ze een kortere route naar Vézelay gekozen hadden, maar daarna een rustdag zouden nemen hier. Frans: ik had verwacht dat we je tijdens de mooie….avondkerkdienst met welluidende koorklanken zouden treffen…inderdaad nogmaals heel jammer dat ik daar niet bij was!!
We lopen gedrieën naar het kruispunt=beginpunt van waar de route naar Bourges die Dick gaat kiezen en a/d andere kant de route naar Nevers, die beide met de eerder vernoemde schildjes zijn uitgezet en die ik zal gaan nemen. Hier nemen we gedrieën afscheid, Frans loopt nog een stukje tot Saint-Pére met mij mee op de route naar Nevers, waar we wat konden bijpraten over de afgelopen dagen, om daarna af te haken voor zijn eigen route naar Le-Pui-en-Velay, dit is een mooi symbool in het leven, dat we als mensen met elkaar oplopen, soms eenmalig voor korte of -heel lange duur,soms blijf je elkaar heel het verdere leven met tussenpozen ontmoeten ! Maar eigenlijk loopt ook ieder mens min of meer de meeste tijd toch ook met zich/haar zelf …………………………………………!


Om 9.55u stuur ik Leo Janssens nog even een sms verzoek met de groeten aan alle vrijwilligers die met mij aan het project: behoud www.berkenhuisje.nl dat is mijn ouderlijk huis in de www.Genneperparken.nl zaterdags aldaar werken.


Het is gaan regenen en ik loop al een tijdje met regenbroek en jack en een klein opvouwbaar parapluutje tegen het beregenen van mijn brillenglazen, om toch zo veel mogelijk zicht te kunnen behouden op de natuur en voor de veiligheid. Om 10.45u kom ik aan in Precy-Le Mailt. De route gaat door dorpjes, over kronkelende gladde kleiige boswegen met soms diepe karrensporen….! Bij/uit een van de huizen klinkt getimmer wat voor enige gezelligheid zorgt. Meer nog de welluidende vogelfluitconcerten geven nieuwe dynamiek aan mij. Het blijkt gestadig regenen, om 11.20u. arriveer ik in Pierre Perthuis en loop naar de kruising waar mogelijk een horeca is. Ja!Ik tref er een trendy nieuw restaurant-hotel van buiten ziet het er erg verzorgd uit,waarbij ik een dure prijslijst verwacht, maar toch, het is echt prettig op dit moment nu het blijft regenen, deze voorzienigheid te benutten.
Bos-stok tegen de buiten muur en naar binnen,…. grote ontvangt ruimte, grote tafels in voorbereiding voor het middag eten waarlangs jongere zwartharige Française in het zwart me tegemoet komt, het maakt me wat verlegen als blijkt dat we alleen hier zijn…….! Ik kan hierdoor moeilijker mijn tot nu toe aangeleerde opgedane Franse taal kennis benutten, maar ik vertelde haar in ieder geval dat ik met ‘de grote wandeling’ bezig ben en uit Nederland kom en dat ik graag thee wil drinken en of dat kan,ja hoor…! Even daarna zet ze een bedienblad op de verhoogde houtafscherming bij de entree met kopje, chocolaatje en suiker en‘n pot thee. Omdat ik mijn regenkleding nog aan heb, met mogelijk klei onder schoenen en langs de pijpen van mijn regenbroek, stel ik voor om maar vlakbij te blijven en links de eerste grote begintafel met stoelen te gaan gebruiken. Ze bied me ook de canapé hoek aan. Ja, dat heeft meerwaarde en lijkt me wel sjiek! Ik neem ‘n Franse krant en bloemenboekje mee. Ik loop links de grote ruimte in met rechts de canapés met een (niet actieve)houtstookplaats erbij waar ze netjes het degelijk servies voor me neerzet. Een plaats om er echt de tijd voor te gaan nemen. …!
Ze gaat verder met haar werkzaamheden,……voordat straks +- 13uur de gasten gaan komen, ik kijk ‘ook’de zaal in naar de inrichting en zie vlakbij op de verhoogde houtwand achter de canapé een grote vaas met mooi passende witte bloemen erin, het is ook nog heerlijk geurende jasmijn! Verder zie ik een harmonie in het geheel(die er zeker aan toe bijdraagt dat je er heerlijk en sfeervol kunt samenzijn), ik zeg tegen de bedienster dat het een mooie zaal is en dat beaamd zij ook, ik maak er ’n foto van. Ze is onder andere bezig met geweven servetten voor te vouwen. Ik wil eigenlijk liever meer praten ……,maar ga wat krant en boek bekijken , de thee is nog te heet om te drinken. Onderwijl ik probeer in mijn element te komen begin ik me toch ‘een potje te knoeien’ wat nu, geen zakdoek bij me?!!
Dan maar gauw naar de toilet, die eerst even bezet was door een kort daarvoor aangekomen collega of bazin. Flink wat extra toiletpapier v.d. rol gehaald waarmee ik meteen alles weer netjes kon maken, een hele opluchting. Inmiddels bespreekt ze met haar collega praktische zaken. Als ik de inhoud van de potthee geheel benut heb om het warms en om mijn vochtgehalte aan te vullen neem ik het bedienblad met servies en de prop toiletpapier mee en zet het weer op de ‘startplaats’ neer. Inmiddels is ze weer alleen en bezig met het vouwen van servetten, waarbij ze me heel ‘bijzonder’ aankijkt en lacht. Ik lach terug, even daarna kijkt ze weer zo en wat intenser, ja wat nou… ? Mijn manhart is niet van steen….! Ik zou het graag willen communiceren maar het komt er niet uit, vooral door te weinig kennis v.d. Franse taal is het niet kunnen benoemen van details nu, zeker een handicap. Ik vraag maar gauw om af te kunnen rekenen………., ze zegt de prijs, wat precies weet ik al snel niet meer, ik geef ze maar voor de zekerheid vier euro…ik krijg 1,70 euro terug… en ik bedank ze extra vriendelijk……..,voor 2,30euro zo’n topkwaliteit op zo’n top locatie, zo kan het dus ook, terwijl ik ook bij een ordinaire friettent 2,20moest betalen voor een haastig en ‘naakt’ glaasje thee…
De rest van de dag heeft deze ervaring me het meeste de verdere dag bezig gehouden en de dagen erna nog regelmatig…..! Een ding is zeker het was even een ‘zaligachtig’ intermezzo daar bij: lesdeuxponts.Free.Fr waar ik nog vaak en graag aan terug denk…………………………………………………. !!


Buiten gekomen ben ik verder gegaan met de paraplu, want het bleef nog regenen. Achteraf denk ik dat het eerlijker/beter zou zijn geweest als ik haar gevraagd had om een foto te mogen maken van haar in het interieur, en dat ik haar in ieder geval ook een ‘Petit papier souvenir’ had moeten geven……… Ook tijdens deze etappe zijn er meer bijzondere ontmoetingen,-ervaringen, waar langer over nagedacht kan tijdens het wandelen dan in het dagelijks leven!!

Regelmatig komen we in nieuwe of gelijkaardige omstandigheden en/of situaties, die ons maar eenmalig aangeboden wordt…….,en waarin we een keuze moeten of mogen maken. Gelukkig zijn er soms ook de herkansingen , als er eens kans niet genomen is.!

Bij de enige mesthoop die ik tegenkwam houd ik een toilet stop. Het klaart op, als ik om 13.uur bij een kerkhof met overdekte koepelpoort aankom kan ik daar droog lunchen en a/d binnenkant op een verhoging gaan zitten. Ik heb er ’n foto van gemaakt. Na de Champagne, Chablis,en Bourgogne streek loop ik nu door de Morvan. Om 15.25u. loop ik voorbij Neuffontaines waar volgens een verwijzingsbord een Gite moet zijn, ik moet er +- 1km. voor van mijn route af en kijk daarom eerst in het volgende dorp of er een is! Als ik met wandelen tussen 7.30u.-8.30u begin is er het streven om uiterlijk tussen 15.00-16.30u. een overnachtingsplek te hebben gevonden. Om +-15.30u.kom ik in Vignes Le haut binnen gewandeld, en zie kort daarna 3 jongens tussen 4-11 jaar mijn richting in komen, ik loop ze tegemoet en stop voor een oud schoolgebouw en zeg Bonjour. In het Frans vertel ik dat ik uit Nederland kom en pelgrim ben, op weg naar Saint Jacques de Compostella en nu een kamer of overnachting mogelijkheid zoek en/of er een Gite d’etappe is in het dorp. En dat was niet, even later komt er een man naar ons toegelopen en die vraagt of ik ook Engels versta, ja, hij legt uit dat er zes kilometer verderop wel een hotelletje is, waarop ik reageer dat van de route af is en dat het vaak niet prijswaardig is. Zijn vrouw hangt uit het raam en vraagt wat er aan de hand is en hij legt het uit!

Hij gaat een karton halen en tekent de route ernaar toe helemaal netjes uit. Onderwijl hij hier aan werkte, komt er een van de drie jongens Clermont genaamd, keihard aangerend en zegt heel enthousiast dat zijn vader die boer is en waar momenteel een jagersfeest is, heeft gezegd dat ik ,als ik dat wil bij/op ’n hooizoldertje in de grote schuur mag overnachten en dat ik me kan wassen bij de wasbak in de stal met koe en kalf. De man, Jean-Pierre loopt met kleine Clermont en mij naar die plaatsen, waarop ik moest lachen,’dat ik dit ook nog mag meemaken’..... en genoot van het kinderlijke jongen enthousiasme en zei dat ik dat ook goed vind, ik heb uiteindelijk een luchtmatrasje en een tot min 8 graden donzen slaapzak bij me en een keer met alleen koud water wassen bij de beesten is ook natuurlijk stoer………………!

Dat is geregeld denk ik, ik vraag aan de man of er ergens in het dorp wat te eten is, eigenlijk niet, maar dat is geen probleem,wil je nu eten, o, ik probeer met de Fransen een Fransman te zijn en met de Jood een Jood en met de Griek een Griek, dus kan ik ook gewoon de Franse tijd aanhouden………!
Kom maar mee. Trap op, ik mocht gewoon de schoenen aanhouden….,Jean-Pierre maakt de deur open van een ruime woonkamer, waarin z’n vrouw aan het hoofd zit bij zelfgemaakte taarten, waaronder een zelfgemaakte chocolade taart, waarin ze kaarsjes aan het insteken is , met rechts van haar twee zonen +- 35j. en links van haar een vrouw met de baby aan haar borst met daarlangs een vriend, van een der zonen! Alle mannen in keurig strak kort herenkapsel en idem kledij. De lichaamstaal van de aanwezigen, die mijn grijze,door het wandelen en de wind gevormde haardos aanschouwde geven me al gauw even de gedachte, dat pa wel een heel unieke vreemd uitziende onbekende binnengehaald heeft. Ik voel de spanningen dat het kort en hevig het een en ander teweegbrengen, ik zeg Bonjour, ga naar ieder apart toe kijk ze aan en geef ze een hand en zeg: mong nong é Willie behalve de moeder die aanvankelijk graag wat meer dan gewenst met de kaarsjes bezig blijft …….. en die ik wat later een hand geef. Jean-Pierre brengt me naar het andere hoofd van de tafel en zegt: ga maar zitten, wil je wat drinken, cola? Qui! Wil je eten? Ja dat is goed. Op een vol bord wordt alles voor me neergezet, wil je brood, ja graag.
De chocoladetaart wordt aangesneden en als familie samen gegeten.
Ondertussen probeer ik het allemaal ook nog te volgen en nu blijkt dat ze de verjaardag van de jongste zoon die vandaag 33 is geworden hier vieren. Hij werkt als auto-ingenieur en woont met zijn vrouw en baby van december 2010 net zoals zijn broer die logistiek ingenieur is, in Parijs . Er komen cadeautjes bij, Jean-Pierre zet een Fles champagne bij zijn zoon. Ik vraag of ik een foto mag maken, ja natuurlijk zegt Jean-Pierre . Geleidelijk aan komt er meer acceptatie/ontspanning. Even daarna vragen ze mij om van hun een familie foto te maken. Daarna vragen ze mij om er ook bij te komen staan. Ik vraag hen ook met mijn toetstel een foto te maken.
Jean-Pierre en zijn vrouw Eugenia vragen mij regelmatig of het eten niet te veel is. Omdat er veel couscous bezat, zei ik dat ik een kleine man ben, maar een rustige en goede soms grote eter ben. Bij de familieleden worden de champagne glazen neergezet. Jean-Pierre maakt de champagnefles open en er wordt ingeschonken, er worden slokjes geproefd, ik eet mijn laatste deel op. Jean-Pierre zet bij mij ook een champagne glas neer en schenkt champagne in, enige tijd later gaan de glazen omhoog en wordt er met elkaar geklonken, gezien de grote van de tafel, sta ik op en loop ik erlangs om ze allen te kunnen bereiken, en zeg: Viva La Vie: Leven Het Leven… en dat komt goed over……., de jonge moeder roept het na……..!
Als mij ook chocolade taart wordt aangeboden, zeg ik graag nog wat te wachten, kort daarna wordt me dat nogmaals gevraagd waarop ik zeg dat het goed is. Dit is ondanks dat ik al goed gevuld ben, smullen geblazen!!


Het wordt steeds gezelliger. Eugenia bied mij aan binnen Europa naar alle vaste nummers te bellen en dat laat ik liever op z’n beloop.
De vrouw van Jean-Pierre, Eugenia is van Roemeense afkomst en kan ook redelijk Duits spreken. Ze hebben 25 jaren in Mali als directeursechtpaar voor een internationale COTON productie verbetering bedrijf gewerkt en bezochten daarvoor nagenoeg ook alle Franstalige Afrikaanse landen. Daarna hebben ze nog 2 jaren hetzelfde gedaan in Oezbekistan en in Duitsland. Hun jarige zoon Etienne,die ook wat Duits en Engels spreekt is in Duitsland geboren is en getrouwd met Sirandou, die ook Engels spreekt, ze heeft een Malinese vader en Poolse moeder, hun dochter heet Yeleen. De andere stillere zoon heet Clément spreekt ook Engels. Omdat Eugenia van Roemeense afkomst is, vertelde ik haar van de prachtige projecten, die mijn alter kameraad onder de rioolkinderen in Roemenië heeft opgezet. Daar was ze erg in geïnteresseerd, daarom heb ik haar het websiteadres: http://www.sos-straatkinderen.nl/ gegeven en hebben we samen deze website in het Nederlands en het Engels bekeken.
Hierna zei Jean-Pierre dat ik ook in hun huis kan slapen, in plaats van in de stal, dit is natuurlijk ook een leuke geste, aanvankelijk liet hij mij een plaatsje zien helemaal boven waar ook andere slapen. Maar later bleek bij overleg dat ik beter beneden kon gaan overnachten. Daarom hebben we samen een matrasje naar beneden gebracht. Gezien de enorme gastvrijheid die ik al genoten heb, en dat ze nu hun familieverjaardagsfeest vieren waarvoor de kinderen helemaal uit Paris zijn gekomen, wil ik graag de rest van de dag beneden blijven. En dat kon,als ik dan de website http://www.sos-straatkinderen.nl/ nog kan laten zien beneden en gebruik mag maken van de computer, kan ik ook nog mijn verslag bijwerken en dat was óók goed, nou beter kon het niet natuurlijk. Jean-Pierre kwam nog 1 grote fles water brengen en vraagt toen zijn vrouw Eugenia ook kwam kijken en praten, hoe laat ik morgen graag wil ontbijten, 7 uur? Dat is geen probleem omdat Jean-Pierre normaal al om +-6uur opstaat.


Om alles ook met de enthousiaste buurjongen en de rest van hun gezin te laten verlopen heb ik aan Jean-Pierre voorgesteld om wat foto’s te gaan maken van de aangeboden accommodatie en hun even te gaan verwittigen dat ik hier een slaapplaats aangeboden gekregen heb. Ik heb eerst wat foto’s gemaakt, Jean-Pierre ging daarna ook mee en zo hebben we samen nog kennis gemaakt met de ouders en de rest van het gezin van Clermont. Speciaal foto’s gemaakt toen Clermont het kalf met moedermelk en schenktuit te drinken gaf. Daarna van Clermont alleen op straat met de belofte de foto’s door te sturen zodat hij ze bij Jean-Pierre kan komen zien, een spontaan leuk samen zijn!!

Het werd toch nog +- 22.20 voordat ik ter rusten ging, al gauw bleek het een ‘peperkoekmatras’ te zijn waardoor ik de tegels eronder kon voelen, ik heb mijn matrasje ook opgeblazen en er onder gelegd………….. na deze zeer indrukwekkende dag, waarin ik meer van de Fransen en Frankrijk ben gaan houden……………….!


Met dank voor je belangstelling!
Groeten,
Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste wandelreis alléén!

Hallo allemaal !!

Tijdens het samen wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was.

Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde!

Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld!
Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen

Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons " !!
Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!!

Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht!
tot uiterlijk 4 mei 2008 !

Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!!

Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reactie!

ATTENTIE: je/u kunt u/je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven datje wéér een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!!
BOVENDIEN kun je ook zelfonder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder bericht apart reageren en/of links-onder je emailadres invullen !!

Hartelijke groet,


Willie Jacobs

Recente Reisverslagen:

02 September 2019

EIND-VERSLAG Santiago de Compostella-Wandelreis!!

01 Mei 2019

6e dag Maslacq naar Navarrenx over 22 km 10e etapp

30 April 2019

10e van laatste etappe 1 na laatste verslag!

30 April 2019

5e dag van Arthez-de-Béarn naar Maslacq 10 etappe

20 April 2019

9e dag 3-4 van Ostabat tot Saint-Jean-Pied-de-Port
Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 1073
Totaal aantal bezoekers 107583

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: