9e etappe 2e dag verslag 15-4 ComBet-Castillonnés - Reisverslag uit Castillonnès, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu 9e etappe 2e dag verslag 15-4 ComBet-Castillonnés - Reisverslag uit Castillonnès, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

9e etappe 2e dag verslag 15-4 ComBet-Castillonnés

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

15 April 2018 | Frankrijk, Castillonnès

15-4 2e dag 9e etappe ComBet-Castillonnés

Hello-Bonjour-Hallo-Hola-Ola !!

Hello, thank you for your interest! If you wish, you can copy the text below to have your language translated globally via Google translate!
Kind regards, Willie Jacobs

Bonjour, merci pour votre intérêt! Si vous le souhaitez, vous pouvez copier le texte ci-dessous pour traduire votre langue dans le monde entier via Google translate!
Cordialement, Willie Jacobs

Hallo, dank voor je belangstelling! Je kunt desgewenst onderstaande tekst copieren om naar je eigen taal globaal te laten vertalen via Google translate!
Hartelijke groeten, Willie Jacobs

Hola, gracias por tu interés! Si lo desea, puede copiar el texto a continuación para traducir su idioma globalmente a través de Google translate.
Saludos cordiales, Willie Jacobs

Hallo, vielen Dank für Ihr Interesse! Wenn Sie möchten, können Sie den folgenden Text kopieren, damit Ihre Sprache global über Google Translate übersetzt wird!
Mit freundlichen Grüßen, Willie Jacobs

Olá, obrigado pelo seu interesse! Se desejar, você pode copiar o texto abaixo para ter seu idioma traduzido globalmente via Google translate!
Atenciosamente, Willie Jacobs

Hallo natuurgenoten,

L A N G G E D U U R T ....
....Het is weer een bijzonder en tnt boeiendste etappe geworden, dat wil ik in de nog komende verslaggeving verduidelijken. Door allerlei bij-omstandigheden onderweg zoals: zwakke of geen Wifi en/of internet connecties en natuurlijk de vermoeidheid aan het einde v/d dagtocht. Daarenboven vanaf thuiskomst voor het eerst een eigen huishouden runnen...Zo is het er niet eerder van gekomen om een nieuw verslag te plaatsen. Heb er kort na thuiskomst al wel aan gewerkt.. Bij het herlezen van de 2 eerdere verslagen zag ik veel meer fouten en onduidelijkheden dan voorgaande keren...Dit heb ik inmiddels gecorrigeerd en in orde gebracht. In dit verslag geef ik óók zo veel mogelijk info over de bijkomende-pracktische zaken, om bij de volgende verslagen zvm puur en alleen de Camino te kunnen verslaan...

G E K R I E B E L O P B R I E F J E S
Ik heb zowat tot de 1e helft van deze etappe de aantekeningen op 1 in 4-run gevouwun A4 gekriebeld dat ik nadien regelmatig slecht of soms geheel niet meer kon lezen.... Met o.a. een vergrootglas erbij heb ik die van 15-4 zover kunnen 'ontwarren'dat er voldoende duidelijkheid kwam om de verslageving te gaan herstarten en completeren.

15 B E T E N D O O R T E K E N
Wat vast en zeker ook-nog 'meespeelt' is dat ik zo'n +- 2 maanden geleden bij prachtig weer op een ligmat aan de voet van een bosrand de koesterende & bruinende zonnenstralen op een deel van mijn lichaam heb gegund... Waarna ik des avonds tijdens het douchen met schrikken constateerde dat ik door zeker 15 kleine teekjes vastgeklamd was. Direct heb ik ze allen verwijderd waarna de volgende dagen nog kringetjes van zo'n 1 cm. zichtbaar bleven die geleidelijk met de huidirritaties wegtrokken...Doordat de Camino nog in het voor-uit-zicht was en de onontbeerlijke stoer en dapperheid daarvoor, weerhield mijn 'eigenwijsheid' mij ervan meteen naar een dokter te gaan...Tijdens de 1e helf v.d. 9e etappe ervoer ik regelmatig in de plooi v.d rechter elleboog een irritatie waarvan ik dacht dat het kwam door het dunne wolle truitje dat ik 'op het lijf'droeg...het bleek, nadat ik de plek goed bekeken had, toch een deel v/e teekje te zijn, na verwijdering ging de irritatie geleidelijk geheel weg. Omdat er altijd na een Camino-etappe ook een acclimatisering-vermoeidheid periode volgt maar nu nog steeds aanblijft ben ik 2 weken geleden hiervoor al naar de plaatsvervangend huisarts geweest, hij dacht dat naarmate we ouder zijn een ná-Camino acclimatisering-vermoeidheid periode langer kon duren en gaf er de voorkeur aan eerst nog af te wachten voor een evt. bloedonderzoek met/of anti-biotica behandeling. Op 23-5 ben ik voor meer geruststelling ook naar mijn eigen huisarts gegaan...in overleg is besloten eerst een bloedonderzoek te laten plaatsvinden, waarvoor de prik kort erna gezet werd. 29-5 kan ik bellen voor de uitslag.

D A N K V O O R D E R E A C T I E S
Peter nog bedankt voor je reacties op het 29-4 verslag waarop ik een recordaantal van 18 reacties ontving en waarbij ik je naam als eerste zag staan maar vergat je erbij te vermelden! Helaas is er met de totale 29-4 reacties nog iets veel vervelender fout gegaan: van de 18 persoonlijke reacties, zie ik er nog maar 6 op mijn weblog staan...! Mocht die van jou er niet meer bij staan en je kunt/wilt het herstellen dan HEEL-GRAAG en bij voorbaat hartelijk DANK daarvoor!!! Ik wil vast en zeker aandacht besteden aan de fijne-bemoedigende-inspirerende reacties op mijn 14-4 verslag. Het door Titia ingezondene wil ik graag voor allen die dit 15-4 verslag lezen HIERONDER communiceren. Mariette, Peter, Chris, Christ, Titia, Pieta, Nellie, Sien & Jeroen in wil jullie bij deze hartelijk voor je reacties bedanken !!
Réacties van Titia :

Vele wegen kent het leven
Vele wegen kent het leven, maar van al die wegen
Is er een die jij te gaan hebt.
Die ene is voor jou. Die ene slechts.
En of je wilt of niet, die weg heb jij te gaan.
De keuze is dus niet de weg, want die koos jou.
De keuze is hoe die weg te gaan.
Met onwil om de kuilen en de stenen,
Met verzet omdat de zon een weg
die door ravijnen gaat, haast niet bereiken kan.
Of met de wil om aan het einde van die weg
Milder te zijn, en wijzer, dan aan het begin.
De weg koos jou, kies jij ook hem?

Naar Dag Hammerskjold

T E R U G O P D E C A M I N O...
Even naar het einde v/h vorige verslag....Gisteren zaterdag de eerste dag waarbij het regelmatig zoeken van de juiste route nogal wat tijd kostte, frustraties gaf en uiteindelijk toch nog op 'doodspoor' eindigde, gaf het per gsm verkregen extern advies om voor een overnachting dan-maar gewoon bij mensen aan te kloppen, na even moed verzamelen en zoeken een gastvrije ontvangst en opluchting... Waarna ik heerlijk kon douche en later op een écht bed de nacht door kon brengen met een eind goed al goed gevoel...!!

N I E U W E P O G I N G V O O R R O U T E en
O P S P O R I N G
Het is nu zondag 15-4 de 2e dag op de Camino als ik bij een kop koffie en gezellige ontmoeting met de gastheer en gastvrouw na het traktaat aanbieden en afscheid nemen weer terug op de Camino moet gaan naar de plek waar ik gisteren bij het 'doodspoor' eindigde om mijn route te kunnen vervolgen. Nadat de deur achter mij was dicht gegaan en ik een 50 tal schrede buiten had gezet hoorde ik geluid achter mij… de gastheer kwam mijn pelgrimsstaf na brengen, wat mij verheugde en ons elkaar een nieuwe handdruk gaf! Op naar het doodspoor, daar aangekomen wees de route maar ook de Maps-navigatie weer en alleen op de akker wat aan de zijkant een pad diende te zijn. Nu uitgerust ben ik toch gewoon en in de door Maps aangegeven richting over de grofbeploegde akker gegaan wat resulteerde dat ik een stuk verder op een vaag en geleidelijk aan duidelijker pad kwam. Conclusie: de boer had het pad overploegd om het bij zijn akker te laten gaan toebehoren! Het luchte op weer op het juiste pad te zijn..!! Bij een watervalletje aangekomen vier ik met een kortstondige pauze en choco-puur-hazelnoot alle genoegens van het weer écht op de gemarkeerde Camino te zijn!!

F L U I T E N D E F I E T S E R
Verder gaand hoor ik dichterbij komend een fluitende fietser over het nabijgelegen fietspad. Een even als natuurlijk intermezzo die de stilte opvrolijkt en een fijnere 'natuur' beleving geeft! Veel wilde zwijnen wroetsporen op het nieuwe pad voor mij bevestigen dat de angst bij overnachting hier in de buitenlucht met slaapzak op slaapmat en de mogelijke last ervan met 'overloping' niet ongegrond zijn....Wat verder bij en tegen een boom haalt een acrobatisch en vermakende eekhoorn me uit deze gedachten.

V E E L T I J D V O O R G E D A C H T E N
Tijdens een Camino is er heel veel tijd-ruimte voor allelei persoonlijke gedachten en overdenkingen, heel gelukkig makende levensaspecten over moeilijkheden voor mogelijkheden. De ideale gelegenheid om eens echt tijd te nemen om dichter bij alle aspecten van je meeste/authentieke zelf te komen en hoe je o.a. functioneerd in allerlei taken en relaties waarmee je van doen hebt. Hoe daarbij oorzaak en gevolg functioneerd in elk mensenleven...Het is heerlijk om hierdoor de opgedane positieve energie met wijsheid & frisse inzichten te kunnen gaan benutten voor een allerbeste nieuwe LevenFase met meer harmonie !!

K E U Z E S V O O R D E C A M I N O-V E R S L A G G E V I N G
Er zijn Caminogangers die er de voorkeur aan geven om nagenoeg alleen de feiten, zoals plaatsnamen en afstanden en/of namen van ontmoetende pelgrims in hun eigen en voor de volgers verslaggeving te beschrijven, en zo weinig mogelijk over hun eigen gevoelens-belevingen-gedachten te communiceren. Dat is ieders vrije keuze!! Ik geef de voorkeur aan een gedetaileerde beschrijving naar een van mijn LevensSlogans: " Bij open-eerlijke en optimale communicaties de allerbest mogelijke relaties".........

B E W O L K I N G & Z O N-G R O E T
Vanmorgen vertrok ik met bewolking, nu de zon me groet ervaar ik dat al de route-frustraties van gisteren door de overweldigende koesterende zonnenstralen van nu, geen aandacht meer dienen te krijgen.

G O Y O U R O W N W A Y into D E L I E F D E
Het lied 'Go Your own way' komt gaandeweg ook in mijn gedachte en ik denk hierbij aan de komende hopelijk nog vele levensdagen die we nog op de Sublieme Aarde mogen zijn: om zo weinig mogelijk op de wereldse weg door geldzucht, matriallisme en status voor macht te willen zijn. Maar hoe-dan-ook zo veel mogelijk op De weg in-voor-door-met de Liefde want daarop vinden we m.i. ons levensdoel pas echt en komen we God het allermeeste tegen...Het is nu tijd voor het nuttige van een meegekregen knabbel-vijgje als voorafje naar de lunch.

D E Z E I S M I J N E E R S T E E T A P P E M É T H U L P V A N M A P S - N A V I G A T I E
Van de eerste t/m 8e etappe vond ik mijn route dmv het routeboek met kaarten en beschrijving. Maar ook met regelmatig vragen en zoeken als de markering onduidelijk was of niet aanwezig. Tijdens deze etappe gebruikte ik op de Camino een nog ongebruikt hulpmiddel De Maps Navigatie! Pracktisch hield dat in dat ik bij twijfel over de juiste richting nu in de Maps-Navigatie de naam v/d eerst volgende plaatsnaam intoetste, waarna ik duidelijkheid kreeg over de richting en tot hoever rechtdoor, waar naar rechts of linksaf. Als de ingetoetste plaatsnaam voor Maps niet bestond, toetste ik de daarna volgende plaatsnaam in. Het is een goede hulp zolang er niet meerdere GR-routes over hetzefde pad zijn uitgezet! Met de Maps navigatie aan verbruikt de gsm accu meer energie, waardoor Whatsapp en bellen onderweg ook wel beperkt moest worden.

L E M O U L I N D E C O U S I N
Nadat ik zo'n 16 km op deze 23 km dagtocht gaande was, en al enige tijd geleden mijn laatste verslaggeving-pen kwijtgeraakt was, bij een molen aangekomen, de juiste richting ook nog onduidelijk was, ben ik het terrein vd molen opgelopen opzoek naar 'iemand'. Daar trof ik een onder een vrachtwagentje liggende actieve monteur aan. Na mijn bonjour monsieur kwam hij direct er-onder-vandaan en maakte we kennis, het bleek een Engelsman te zijn. Nadat hij mijn hulpvraag en verhaal had aangehoord bood hij mij thee of koffie aan, vroeg of ik buiten wilde wachte omdat: 'DE HOND' binnen is....Het werd thee met melk haha. We kregen een leuke conversatie waarbij hij vertelde dat hij uit Hampshire komt en met zijn vriendin die elders werkt de molen enkele jaren geleden heeft gekocht en zvm samen aan 't renoveren zijn. Omdat ik het leuk vind wil ik ook voortaan zvm ook de namen van degene waarmee ik leuke-nuttige ontmoetingen heb noteren. Ik heb hem om een stilo gevraagd en/of ik die kan overkopen. Daarmee aangekomen vraag ik hem eerst naar zijn naam, hij heet Darren Collins. Nadat hij die op mijn kriebelvel papier had geschreven bood hij mij de stilo/balpoint gratis aan. Tijdens het vertellen over mijn doel op de Camino en een gezellige babbel over allerlei, overhandigde ik hem een Engelstalig traktaat, waarna we op een goed moment gepast afscheid namen en elkaar een goede verdere levensweg toewenste....

E N E R G I E--- S T O O T- G E V E N D
Het intermezzo bij de molen gaf me ook een kleine energiestoot voor het laatste derde dagwandeldeel...Naarmate de tocht langer duurt wordt het ook later en daarmee ook de tijd beperkter om nog een goede overnachttingsplek te vinden...

O P S C H I L D O N D E R W E G...
Nog 1186 km naar Santiago de Compostella....!

C A S T I L L O N N E S A L S E I N D-B E S T E M M I N G V A N D E Z E D A G
Zodra ik deze stad binnen loop wil ik als eerste voor een overnachtingsplaats gaan zorgen. Op weg ernaar toe kijk ik ook naar een avondmaaltijd mogelijkheid. Onderweg in restaurant binnen kijkend en op een menu op het raam, komt een man erg-gelijkend op Poetin naar buiten en verontschuldigd zich dat er momenteel niet geslapen kan worden maar dat hij wel voor 12 euro een maaltijd wil bereiden. Verder verteld hij dat alles wat er is aan hotel of restaurant gesloten is. Op de kaart lijkt het een grotere stad met voldoende mogelijkheden...Hij spreekt goed Engels en verteld dat hij uit Rusland komt, waarna ik vertel over mijn Camino doel. Jammer dat ik geen Russich traktaat bij me had en hem er ook geen in het Engels had gegeven... Ik dank hem voor zijn aanbieding en vertel dat ik eerst voor een overnachting wil verder gaan.

J E U D E B O U L E S S P E L E R S O P P L E I N M É T B A N K
Vermoeid ga ik eerst van de bank gebruik maken wat drinken en de spelers gadeslaan. Er werd door 2 mannen en 1 vrouw ge-jeu-de-bould waarbij veel spontaan gejuich zicht en hoorbaar was. Ik keek regelmatig naar hen, wat ze opmerkte. Enige tijd later zochten we elkaar op voor toenadering en vertelde ik hen wie ik was en dat ik op De Camino ben en een overnachtingsplek zoek. O' daarvoor kun je naar de politie hier vlakbij, waar je een telefoonnummer krijgt om naar toe te bellen voor een overnachting. Daar de accu van mijn gsm nagenoeg leeg was kon dat niet gerealiseerd worden.

N A A R A A N L I G G E N D P A N D V O O R G A S T V R I J H E I D E N O N T - M O E T I N G
Ze denken mee en overleggen, wat later kan ik mee komen naar een pand a/h plein, ze nemen de ballen en de Pastis-anijsdrank ook mee naar binnen. Daar wordt ik veelzijdig en vaak welkom wordt geheten, over en weer worden vragen gesteld en op de bank mag ik plaatsnemen....Na enige tijd als iedereen wat te drinken heeft wil zij dat er op de bank ook fotoos gemaakt worden. Als ik plaatsneem langs een van de mannen wordt er over en weer omhelst om fotoos te laten nemen en zelf te maken. Er wordt door alle drie stevig gero-oo-ookt uhu. Twee grote tv schermen, waarvan er een ter plekke duidelijk aanstaat vullen de kleine ruimtes. Achter de glazen tuindeur ver-blijven 2 honden waarvan ik me zeker kan herinneren dat er één Bulteriër was. Drank wordt er regelmatig genuttigt waaronder Pastis. Mij wordt ook alcoholische drank aangeboden waarvan ik een kleine hoeveelheid Pastis laat inschenken. Geleidelijk aan wordt het duidelijk dat de vrouw met Spaanse inslag en tevens de jongste van de drie is, het veelzijdigst bevriend is met middelste in leeftijd, de man die door slokdarmkanker alleen nog kan praten mbv een externe geluid-installatie.

V O O G D V A N CHATEAU ST. Q U E N T I N - D U - D R O P T
De oudste man deelt merkbaar zijn vriendschap zo veel mogelijk met beide, en geeft te kennen dat ik bij hem kan overnachten op een canapé. Van hem wordt gezegd dat hij de Voogd is van Le chateau St.Quentin-du-Dropt. Hij drinkt tussen al de spontane wat schreeuwerige conversaties nog het meeste alcohol, als ik de gemaakte fotoos daarbij controleer zie ik een steeds dichtere 'mistige' rookwolk en verlang ik steeds meer naar 'normaal' ademhalen bvk in de frisse boslucht...Ik geef ze alledrie 1 van mijn Franstalige traktaten voorzien van weblogadres. Er worden over en weer gemaakte fotoos in Whatsapp naar elkaar gestuurd. Ik hoor regelmatig dat ze heel blij met mij als gast zijn en stellen weer vragen. De vrouw verontschuldigd zich dat niet álles op een 'normaal nivo' plaatsvind en dat ze wat teveel gedronken heeft! We blijken straks bij de chateau-voogd te gaan eten waarvoor de gastvrouw al ingredienten aan het pakken is...De chateau-voogd verteld steeds vaker en luidruchtiger dat ik heel goed door hem ontvangen zal worden en desgewenst 1-4-6 dagen kan blijven....Na zo'n 10 km rijden arriveren we a/d achterzijde van Le Chateau waar kippen en een kat rondloppen. Bij het binnentreden komt de blonde-teef Labrador van de canapé af. De tv gaat als eerst luid en duidelijk aan...Mijn trek na eten wordt gelijdelijk aan zo groot dat ik daar steeds meer met mijn hele hebben op gericht ben.

VE R D R I E T E N F R U S T R A T I E S
Eerst komt er drank en k+t op tafel en de verhalen. Met over en weer vragen waarbij de ongemakken en frustraties des levens veelvuldig worden uit(weg)gerookt en weggedronken... Volgens de jongste en vrouw is de voogd een goed man met veel verdriet, die zijn beide vrouwen door kanker heeft moeten afgeven. En zijn beide vrouwen zijn daarbij ook nog op de canapé gestorven...pff op de plek waar ik de nachtdoor mag brengen....??? Wat doet een mens toch veel ervaringen in zijn leven op.... Ik denk nu daarbij 'en als dan ook nog de rook om mijn hoofd is verdwenen' dan ben ik weer fijn op munnen eigenste Camino...Het wordt ergens tussen 21-22 uur dat er gegeten gaat worden. Op mijn vraag a/d voogd of de eigenaren v/h chateau & landgoed voor hem als onderhoudsman en beheerder goed zijn antwoordt hij: NEE. Het is van een familie die in Parijs woont. Het lijkt wel dat ze gedrieën, tijdens mijn aanwezigheid en gastvrijheid die ik geniet, zo ook een eigen feestje hebben. De vrouw verteld dat de man met spraakbeperking haar vriend is waar ze heel veel van houd en ook van haar honden. Grootdeels is de vrouw actief voor het eten en drinken en loopt daarvoor door het gehele verblijf en keukendeel heen en weer. Dat de voogd haar aanwezigheid in zijn 'Werk kasteel' zeer op prijs steld laat hij merken door haar ' tijdens haar vluchtige' verplaatsingen eens stevig beet te pakken. WAT GAAT ER NOU GEBEUREN denk ik terstond....! Ze zegd tegen hem dat ze dat niet prettig vind en haalt zijn handen van haar af...! Na het eten van pasta met saus, stukje vlees met beetje saus., wordt het geheel weer overrookt door hen waarna t/k wordt aangeboden. Terwijl mijn verlangen om écht te kunnen gaan rusten alsmaar toeneemt, wordt ons gehele samenzijn toch een onvergetelijke nieuwe-ervaring, waarbij ook veel spontaniteit en vriendelijkheid geuit wordt.

A F S C H E I D & C A N A P É M E T A N D E R E T V DE H E L E N A C H T D O O R A A N
Tijdens het omhelsend afscheid nemen klinken de woorden viva la vie, mercy beaucoup, bonne route en bonne Vie het vaakst. Nu het nicotine gehalte in het woonvertrek wat af kan gaan nemen, bereid ik me gestadig voor om horizontaal te kunnen gaan. Nadat ik met de voogd de laatste bonne nuits heb uitgewisseld, laat hij terwijl hij naar een andere kamer gaat de t.v. vlakbij mijn slaapplek gewoon aan staan. De hond zoekt 'noodgewongen' elders een rustplek daar ik vannacht op zijn canapé ga liggen. Ik krijg de tv niet met de afstandbediening uit en ga dan maar over op gewoon de stekker eruit trekken. Nou het raam nog eens flink open zodat er wat rook uit en om mijn hoofd kan verdwijnen... en normaal adenhalen weer geleidelijk aan mogelijk wordt. Met al die indrukken van heel de dag ga ik plaatsnemen op het canapé. Al gauw blijkt dat het slaapgedeelte maar zo'n +- 155 cm is voor mijn 176 cm lichaam-lengte... Met een bonne nuit aan Chien, kwispels en een handzwaai nam de nacht zijn aanvang. Als een gekromde banaan heb ik afwisselend op r-zijde l-zijde en rugligging met voet en onderbeenzijde op leuning de nacht getrotseerd....TERWIJL DE HÉLE NACHT DOOR ÓÓK NOG VANUIT EEN A/H VERBLIJFVERTREK AANGRENZENDE KAMER LUID DE TV AANSTOND !!! Smorgens kort na het binnenkomen van de voogd hoorde ik voor het eerst even geen tv.....

N O P E T I T D E J E U N E R
Na de bonjours dronk de voogd een kop koffie en ging de deur uit en reed weg. Ik zette meteen zo veel mogelijk de achter ramen open... Ik dacht en hoopte dat hij voor vers Frans-stokbrood+ de deur uitging... meer nog daar het bij de maaltijd aangebodenen van gisteren erg hard was geworden...Bij terugkomst stak hij een sigaret op...was hij die gaan halen..? Hij deed de raam dicht en vroeg of ik koffie wilde, dat wilde ik wel. Tijdens zijn autorit was de hond al op de vrijgemaakte bank gaan liggen. Nadat hij mij de kop koffie gaf en zelf langs de hond ging zitten heb ik hem gevraagd wat hij vandaag gaat doen. Hij antwoordde ín de tuin werken'. Ik vroeg hem of ik dan ondertussen aan mijn verslag kon werken, dat mocht! Even later zette hij de tv weer aan en heb ik mijn verslag op papier up-to-date gemaakt. Daar hij al hele tijd op bank zat en er geenszins enige petit-dejeuner activiteit merkbaar was, heb ik gevraagd of ik de droge harde stokbroodrestanten van gisteren bij de koffie mocht eten, ja dat mocht. Gisteren vertelde hij dat hij me goed zou ontvangen en ook meerdere dagen zou mogen blijven, hij genoot met de andere erbij gisterenavond bij het groots aanbieden daarvan zichtbaar in het pand bij de jeu de boule baan.... Mijn conclusies-gedachten ervaringen hier zijn dat de man naast zijn verdriet, overmatig rookt-drinkt en tv kijkt en vermoedelijk ook zelf niet voldoende optijd gezond eet en voldoende onderhoud a/h kasteel verricht....Naarmate ik er langer was kreeg ik toenemend onaangename gevoelens bij de gedachte hier langer dan hoogstnoodzakelijk te moeten verblijven in zoveel negatieve energie. Heb na mijn besluit hem kenbaar gemaakt dat ik weer de Camino op wil en/of hij mij op de Camino bij een boulanger wil gaan afzetten. Dat heeft hij toen gedaan...

O V E R I N F O R M A T I E- S T R E S S
Ik las/hoorde eens dat sinds internet er is en er ook toenemend digitaal gecommuniceerd wordt meer dan 70 % van alle mensen die er aan deelnemen, aan informatie stress lijden, waarvan sommige ook een informatie-syndroom hebben overgehouden. Ik herken dat en ervaar het gevaar ook voor mezelf en kies bewust of en aan welke lees-artikelen ik echt behoefte heb en daarvan kies ik alleen die goede-positieve energie geven, zo-ook met radio en tv gebruik...Leven in ideale HARMONIE een uitdaging, hobby of vorm van Kunst!? Het is KWALITEIT van leven...Ik blijf er aan werken en naar streven, en jij?

DANK VOOR JE AANDACHT
Ik dank jullie allen voor je aandacht en hoop dat ondanks het een lang verslag is geworden het voor je ook fijn was om het te lezen en mee te beleven en het je ook positieve energie gegeven heeft. Naar het laat aanzien zullen de komende verslagen niet zo lang zijn en/of meerdere dagen tegelijkertijd verslagen worden. Op naar het volgende verslag..!
Hartelijke LENTE groeten,

Willie Jacobs






  • 29 Mei 2018 - 07:58

    Leo Janssens:

    Beste Willie

    Wat een mooi verslag en wat kun jij mooi poetisch schrijven.
    Jij moet eens overwegen om dit te gaan publiceren. dit is echt een gaven van jou.

    Groetjes Leo

  • 30 Mei 2018 - 09:11

    Phyllis Hoogeveen:

    Hallo Willy,
    een prachtig verslag! Dank je voor het meegenieten op alle niveaus.
    Ik ben zelf net 2 dagen thuis uit Santiago. Dit jaar op 22 april uit Pamplona vertrokken en op 25 mei in Santiago aangekomen. Was ook een prachtige ervaring. Ik heb eigenlijk geen informatie stress gehad, telefoon overdag en 's nachts uit, alleen als ik wifi had wat met naaste familie ge-appt en handjevol vrienden via een verzendlijst op de hoogte gehouden. Heb nu wat afkickverschijnselen, zowel lichamelijk als psychisch.
    Groetjes Phyllis

  • 31 Mei 2018 - 20:03

    Sien:

    Hoi Willie

    Dat van die teken was even schrikken..hoop dat het verder goed gaat met je
    Mooi verslag en ja ik kan me aansluiten bij de vorige schrijver....de telefoon op
    Tijd uitzetten...het loopt een stuk rustiger..
    Geniet ervan

    Groetjes Sien en Jeroen

  • 04 Augustus 2018 - 10:49

    Simon Lumbela:


    Hoi Willy ,

    Hoe gaat het ?

    Groetjes Simon Lumbela !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Castillonnès

Mijn eerste wandelreis alléén!

Hallo allemaal !!

Tijdens het samen wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was.

Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde!

Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld!
Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen

Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons " !!
Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!!

Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht!
tot uiterlijk 4 mei 2008 !

Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!!

Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reactie!

ATTENTIE: je/u kunt u/je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven datje wéér een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!!
BOVENDIEN kun je ook zelfonder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder bericht apart reageren en/of links-onder je emailadres invullen !!

Hartelijke groet,


Willie Jacobs

Recente Reisverslagen:

02 September 2019

EIND-VERSLAG Santiago de Compostella-Wandelreis!!

01 Mei 2019

6e dag Maslacq naar Navarrenx over 22 km 10e etapp

30 April 2019

10e van laatste etappe 1 na laatste verslag!

30 April 2019

5e dag van Arthez-de-Béarn naar Maslacq 10 etappe

20 April 2019

9e dag 3-4 van Ostabat tot Saint-Jean-Pied-de-Port
Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 1201
Totaal aantal bezoekers 107479

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: