10e etappe 17e dag Estella naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu 10e etappe 17e dag Estella naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

10e etappe 17e dag Estella naar Los Arcos

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

11 April 2019 | Spanje, Los Arcos

17e dag 11-4 van Estella naar Los Arcos 10e etappe
Hello-Bonjour-Hallo-Hola-Ola-مرحبا !

The following Dutch report can be copied into your language and translated with https://translate.google.com

De Nederlandse tekst hieronder kunt u met https://translate.google.com vertalen in uw eigen taal.

Vous pouvez traduire le texte néerlandais ci-dessous en https://translate.google.com dans votre propre langue.

Puede traducir el texto en holandés a continuación a https://translate.google.com en su propio idioma.

Você pode traduzir o texto em holandês abaixo em https://translate.google.com em seu próprio idioma.

Sie können den niederländischen Text in Ihrer Sprache in https://translate.google.com übersetzen.

يمكنك ترجمة النص الهولندي أدناه
إلى https://translate.google

17e dag 11-4 van Estella naar Los Arcos 10e laatste etappe

THUISKOMEN
Na bijna 2 maanden niet thuis te zijn geweest is het echt wennen, aanpassen, achter standen bijwerken en tijd nemen om écht te 'landen' het duurt langer dan verwacht...én een Camino doet wat met je...!!

STORING COMPUTER0-MONITOR EN TABLET
Bij thuiskomst bleek monitor van mijn desktop steeds weg te vallen. Ben toen mijn tablet gaan terugvragen die ik voor vertalingen op het AZC camp Budel-Cranendonck aan Mehrnouch en Meisam een bevriend Iraans echtpaar had uitgeleend. Deze werkte niet meer zoals voorheen. Maar om toch zo gauw mogelijk een nieuw verslag te kunnen gaan verzenden bleef ik er toch mee doorgaan. Na 5-10 werken aan verslag was het klaar. Bij kopiëren drukte ik op een vreemd icoon waarvan ik dacht het juiste te zijn maar alles bleek ge-delete...

ALLEREERST
Peter, Wil en Maria dank voor jullie reacties, bevestigingen en aanmoedigingen dat het goed is om ook nog de andere dagverslaeng te gaan completeren. Per dagverslag besteedde ik tot nu toe gemiddeld zo'n 3 tot 7 uren.

EERST ECHT THUISKOMEN NA 7-8 WEKEN CAMINO
Het acclimatiseren, ordenen, achterstanden bijwerken en geleidelijk aan thuiskomen en 'landen' daar heb ik eerst écht de tijd voor genomen, het duurde langer dan verwacht vandaar nu pas weer een verslag...!

STORING PC NIET GOED AFGESTELDE TABLET
Door storing van de monitor, waarvan het scherm steeds uit ging van mijn desktop pc ben ik op mijn Alcatel tablet moeten gaan werken. Deze had ik uitgeleend aan Mehrnousch voor liederen en tekst vertalingen naar en van het Engels & Nederlands naar het Farsi van Iran voor alle AZC bewoners die de kerkdiensten van Christen Gemeente Nieuw Leven in Weert bezoeken waarvoor ik taxidienst heb. Er was nu niet goed mee te werken, ben toch verder gegaan om zo gauw mogelijk weer een verstlag te kunnen zenden Gisterenmiddag was ik na 5-10 uren er mee klaar en bij het kopieeren van de tekst heb ik bij het aanklikken van een (verkeerd) icoontje in ene alle tekst ge-delete....even slikken! Wat bleek de tablet stond nog deels in Farsi en Engels ingesteld...vandaar de vreemde tekens en andere werking. Weer een leer en afleer moment in de School des levens...!!

VERSLAG
17e dag verslag 11 april van Estella naar Los Arcos in de laatste etappe!
...Ik was gisteren op de 16e dag niet fit. Vannacht geslaaprust met 2 paracetamol moest ik toch nog 5-7 x uit bed voor hoesten en toiletgang. Omdat ik merk dat het de goede kant uitgaat ben ik om 7 uur opgestaan om rustig aan op te starten en weer zo goed mogelijk een 'normale dag' op de Camino te kunnen gaan beleven. Daarvoor moet ik nog wel even met afgekoeld zoutwater mijn te schorren keel gorchelen. In deze albergue kunnen 96 pelgrims overnachten. In de meeste albergue beginnen vanaf 6 uur geleidelijk aan pelgrims zich klaar te maken om de nieuwe dagCamino op te kunnen gaan.

BANDITO
Als ik op mijn Smartphone kijk zie ik dat het belangrijke verwachte bericht niet is binnengekomen, ik schrok hier enorm van. Even later komt er van een andere kamer een pelgrim binnengelopen en verteld dat er een Smartphone is gestolen. Onderwijl ik mij aan het gereedmaken ben zie ik een Fransman die 2 meter van mij sliep onrustig zijn spullen nakijken en communiceren dat er bij hem 100 euro is gestolen. In eerste instantie heb ik er mijn bedenkingen over. Overwegend in mijn gedachte : te triest voor woorden als zou dit door een mede pelgrim zijn gedaan!! Naar mijn ochtendtoilet zie ik mijn hals-sjaaltje waar ik het meest aan gehecht ben in de afvalbak liggen. In mijn gammel zijn vergeten af te doen in pyjama tijdens toiletgang verloren vannacht.

POLICIA FORAL
Als ik met mijn spullen de kamer verlaat is de Politie Foral al aanwezig en blijken er in ieder geval meerdere Smartphones maar ook allerlei persoonlijke bezittingen zoals bank cards paspoort(en) en terugreisticket(s) te zijn gesloten. Een benadeelde Aziatische vrouw blijkt vannacht een bandito van rond de 40 te hebben gezien en geeft allerlei details waaronder dat hij een dik hoofd had door. Mogelijk heeft hij zich voor gedaan als pelgrim en binnengeslopen...

TRAPEN OP ZIEL VAN DE SPANJAARD
Er wordt ter plaatse een grondig onderzoek gedaan waarna men buiten voor een grootschallige opsporing een telefonisch gesprek gaande is. Als er zo met pelgrims omgegaan wordt trapt men op de ziel van veel Spanjaarden!

OUDE DEUREN
Ik verlaat zo gauw mogelijk deze nare ervaring plek en bewonder door de oude straat met oude authentieke gebouwen veel prachtige oude deuren waar mijn vriendin erg van houd. Van de mooiste maak ik daarom foto's en geniet tegelijkertijd nog zoveel mogelijk van deze prachtige sfeervolle oude stad! Geleidelijk aan wandel ik naar groener en rustiger deel van de Camino en ontmoet daar Nena Marinas die er voor overgevlogen is vanuit de Filippijnen. Even verder de kleine Hector uit Puerto Rico met zijn gewichtheffer body samen met zijn die ik al vaker kortstondig ontmoet heb. Dit keer wil hij foto's maken.

VAN MIJ 150 EURO
In Ayegui neem ik in een bar een thee met wat erbij pauze. Na bij het afrekenen zie ik mijn papieren geld geheel niet meer in mijn portemonnee. ik schrik en wil rustig nog eens goed kijken, en inderdaad het gisteren uit de bankautomaat gehaalde geld zijnde 150 euro is geheel verdwenen, dit terwijl ik 5 kledingstukken over de rand van het bed had gehangen waaronder de portemonnee in de nacht hing. Gauw naar buiten om de albergue hierover in te lichten en het telefoonnummer van de onderzoek Policia Foral te vragen. Op mijn verzoek willen ze naar deze plek komen.

ASUNDO DENENCIADO
Na enige tijd verschijnen beide agenten die vanmorgen in de albergue het onderzoek deden, vriendelijk en correct schrijven ze even later op de motorkap van hun auto het Asundo Denunciado waarmee ik mijn reisverzekering over het gebeurde kan verwittigen. Onder het schrijven komt Reusachtige Brian uit Australië aangelopen en zoekt contact.

AUSTRALISCH NEDERLANDS
Na de where are you from uitwisseling verteld hij in Australisch Nederlands dat hij in zijn jonge leven 6 jaren in Nederland heeft gewoond. Ik vertel hem waarom hier de Policia is...Meteen hierna heeft hij contact met zijn dochter vanuit New Zeeland. Na afloop zegt hij enigszins blij dat ook zijn smartphone is gestolen maar dat deze 2 dorpen verderop op straat is gevonden en deze inmiddels weer door de Policia aan hem is overgedragen.

LOTGENOTEN
Als de agenten hun werk hebben gedaan, mij een kopie hebben gegeven, dank en complimenteer ze door hun voorbeeldige inzet en neem afscheid. Brian en ik gaan samen 'als lotgenoten' een stukje verder op de Camino.

WIJN OM DORST TE LESSEN EN WEG DRAAGLIJKER TE MAKEN
Na een stuk alleen door een prachtig stuk te zijn gelopen kom ik aan bij de Bodegas Irache Bron van wijn: https://www.irache.com/es/enoturismo/fuente-del-vino.html

ELKE DAG
Elke dag is de fontein gevuld met ongeveer 100 liter jonge wijn, om de dorst te lessen en zijn weg draaglijker te maken. Ik heb er beetje van geproefd en dit was overheerlijk!! Ik dacht er toen niet aan maar had ook flesje ervan mogen vullen. Naast deze bron is er een waterfontein.
Ik tref bij deze bronnen de sympathieke Braziliaan van Duitse afkomst Ricardo Hackbart aan waarmee ik een leuke ontmoeting mag hebben. Als ik vraag om zijn naam in mijn aantekeningenboekje te zetten, schrijft hij er 'nice to meet you'bij. Even later vraagt en Fransman foto te willen maken, daarna bied ik zelf het aan een koppel Japanners aan en nog enkele, ik kom er moeilijk weg, de fonteinen lijken wel de 'Ambiance Locale' te bevorderen!!

HEIDI EN JADE
Als ik wegkom bel ik eerst naar dochter Heidi en kleindochtertje Jade...

BLAUWE CAPE
Annie Winborne uit Australië spreekt mij bij een thee stop aan en vraag of ik de blauwe cape nog heb die zij is verloren? Jazeker, wat fijn dat ik deze zelf aan de eigenaar kan overdragen, gisteren dacht ik om deze in een albergue achter te gaan laten...Ze had nog gezien dat ik deze een tijdje bovenin aan mijn pelgrimsstaf had hangen, maar de afstand was te ver en mijn snelheid te hoog om mij nog in te halen. Met een omhelzing bedankt ze.

GROTE ROOFVOGEL
Gaandeweg zie ik een roofvogel hoog in de lucht met zijn zeer grote gespreide vleugels boven de omgeving zweven alsof deze zijn bescherming krijgt, deze schoonheid ontroert. Om 17 uur kom ik aan in Los Arcos waar ik wil overnachten in Rf. Mun. Isaac Santiago waar de Hosteleros een Belgische man en vrouw zijn.

CAMERA BEELDEN
Ze vertellen dat ze de bandito hebben ontmoet. Dat ze een fout hebben gemaakt door geen goede (pas)controle toe te passen. Hij liet ons namenlijk zijn paspoort op zijn kop zien, en heeft er overnacht en midden in de nacht om 3 uur is hij vertrokken en dat ze dat weten via camera toezicht. Dat de Policia al de hele dag bezig is met deze zaak en ze de beelden hebben gekopieerd.

4 PERSOOONSKAMER VOOR MIJ ALLEEN
Vermoeid dat ik ben bieden ze mij vlakbij het inschrijfbureau een slaapplaats in een 4 persoonskamer voor mij alleen zolang deze niet voor nieuwe gasten nodig is. Ik richt die in, ga langer rusten dan ik verwacht had en douchen. Als ik daar van terug kom is mijn kamer bemand door twee rechercheurs en een vrouw die ondervraagt wordt. Inmiddels is bekend dat er zeker 10 benadeelde zijn en mogelijk was de bandito niet alleen! Aan de Belgisch vrouw vraag ik naar een goed restaurant.

COMPLIMENT
Om de weg ernaar toe te vinden vraag ik onderweg hulp daarvoor aan een Spaanse vrouw, ze loopt stuk mee en vraagt waar ik vandaan kom? Netherlands/Hollanda ze geeft meteen een compliment met duim en wijsvinger in de lucht en daarna vanaf haar mond met Bueno uitroep! Het restaurant blijkt nog niet open te zijn voor het menu del dia Pelegrino, maar het ziet er uitnodigend uit om daar te gaan eten. Ik loop nog wat rond en kom in de buurt van een gite met veel pelgrims van 25-40 gezellig bij elkaar en luidruchtiger naarmate er meer kurken per 10 minuten knallen. Dit vind vaker plaats in goedkoopste albergue. Vandaag weer eens in een uitgezocht goed restaurant gegeten in plaats van het eerste wat op de route ligt. Als ik achter een versheid afstralende mixed salade zit heb ik al rijkelijk van het krakend verse stokbrood met olijfolie en zout genoten en ben ik wat avondeten betreft al in mijn element. Vanmorgen had ik mij voorgenomen om voor een zo gauw mogelijk 100% fit worden vandaag eens geen koffie en alcohol te drinken voor de optimale werking van paracetamol.

FIJNE SFEER EN BEDIENING
Als eigenaresse en dochter in een hele fijne sfeer en energie bedienen en vragen wat ik wil drinken sla ik om en bestel gewoon wijn omdat ik dit 'natuur geneesmiddel' toch meer vertrouw dan de chemicaliën ...! Vino Tinto is de keuze, waarna er een koude Bodegas Gómez Aguirre Rioja 14 % op tafel komt waarvan de eerste slok al overheerlijk is...Ik kies als hoofd gerecht op de gok iets regionaal. Daarvoor krijg ik een soort schenkel met veel vet en bot waaraan ongeveer 5% vlees zit met een pikante saus die ik met het overige stokbrood opdep om toch voldoende gegeten straks voldaan van tafel af te kunnen gaan als ik ook mijn Arroz con leche gegeten heb. Het is 20:26 uur geworden, te vroeg om in bed te gaan, daarom nog even aan het verslag werken.
Dank voor je aandacht en mee op de Camino zijn....op naar het volgende dag verslag!

Hartelijke groet,

Willie Jacobs


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Arcos

Mijn eerste wandelreis alléén!

Hallo allemaal !!

Tijdens het samen wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was.

Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde!

Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld!
Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen

Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons " !!
Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!!

Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht!
tot uiterlijk 4 mei 2008 !

Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!!

Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reactie!

ATTENTIE: je/u kunt u/je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven datje wéér een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!!
BOVENDIEN kun je ook zelfonder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder bericht apart reageren en/of links-onder je emailadres invullen !!

Hartelijke groet,


Willie Jacobs

Recente Reisverslagen:

02 September 2019

EIND-VERSLAG Santiago de Compostella-Wandelreis!!

01 Mei 2019

6e dag Maslacq naar Navarrenx over 22 km 10e etapp

30 April 2019

10e van laatste etappe 1 na laatste verslag!

30 April 2019

5e dag van Arthez-de-Béarn naar Maslacq 10 etappe

20 April 2019

9e dag 3-4 van Ostabat tot Saint-Jean-Pied-de-Port
Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 107461

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: