10e etappe 18e dag Los Arcos naar Viana - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu 10e etappe 18e dag Los Arcos naar Viana - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

10e etappe 18e dag Los Arcos naar Viana

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

12 April 2019 | Spanje, Viana de Duero

18e dag 12-4 van Los Arcos naar Viana 10e etappe


Hello-Bonjour-Hallo-Hola-Ola-مرحبا !

The following Dutch report can be copied into your language and translated with https://translate.google.com

De Nederlandse tekst hieronder kunt u met https://translate.google.com vertalen in uw eigen taal.

Vous pouvez traduire le texte néerlandais ci-dessous en https://translate.google.com dans votre propre langue.

Puede traducir el texto en holandés a continuación a https://translate.google.com en su propio idioma.

Você pode traduzir o texto em holandês abaixo em https://translate.google.com em seu próprio idioma.

Sie können den niederländischen Text in Ihrer Sprache in https://translate.google.com übersetzen.

يمكنك ترجمة النص الهولندي أدناه
إلى https://translate.google

18e dag 12-4 van Los Arcos naar Viana in de 10e etappe

ALLEREERST

Bert, wat leuk ook weer eens jou reacties en humor van jou te ontvangen dankjewel daarvoor.
Je idee en mogelijk Burgerinitiatief voor een wijnfontein in Valkenswaard ga ik vast en zeker ondersteunen!
Een ieder die de verslagen leest en/of nog zo veel mogelijk mijn Camino mee wil beleven hartelijk dank!

GOED GESLAPEN
Na goed geslapen te hebben om 6 uur weer opgestaan en voor het eerst weer mijn grondoefeningen gedaan. Heerlijk van brood met laatste kuipje chocoladepasta en van meegebrachte rooibosthee genoten.
Vandaag gelukkig vroeger op de Camino, waar ik om 9:15u Damien Delefrortrie uit Gent ontmoet en om 10 uur Floris Roeterdink die tussen twee studies in een stuk van de Camino loopt. Hij deelt zijn appel met mij waarna ik hem een Ned. traktaat geef bij het afscheid nemen.

VEEL 20-35 JARIGE
Terwijl ik my own route 66 loopt zie ik veel 20-35 jarige op de Camino waaronder de ver-Nederlandse Portugese fotograaf journalist woonachtig in Den Haag die o.a. voor de Volkskrant schrijft. Hij vertelde dat hij in het gedeelte wat hij liep 2 collegae uit California heeft ontmoet. Na een kort en bondige leuke ontmoeting geef ik hem een Portugees traktaat en nemen we afscheid.

WHERE ARE YOU FROM
Where are you from ? Roderick Meanion antwoordt dat hij met zijn familie in Schotland woont en in Engeland geboren is, nadat we onze Camino doelen uitgewisseld hebben rijk ik hem een Engelstalig traktaat aan. Bij een pauze plek ziet hij dat mijn tekst schild gebroken is en rijkt mij plakband aan.

ONVERWACHTE DONATIVO
Na een heel lang en stil traject zonder enige bar of winkel treffen we in de natuur bij een Donativo met gebedsvlaggetjes, rustgevende cd muziek, mini Boeddhabeeldje een mooie man met een heel vriendelijke uitstraling. Ik neem een energiereep van zijn aanbiedingen van een tafeltje waar een felgroen groot insect op komt zitten, geef gift, traktaat en een dankjewel!

BIJBELTEKST OP RUGZAK AMERIKAANSE VROUW
Uit het stille stuk komend zie ik voor mij twee vrouwen waarvan de jongste op de achterzijde van haar rugzak een Bijbeltekst in een mooie ré-creatie getekend heeft. Een extra reden om ook met deze pelgrims even contact te leggen! Het zijn Joanie en Barbara uit Noord California.
De Bijbeltekst Philippians 4:13 luid 'IK BEN TOT ALLES IN STAAT DOOR CHRISTUS DIE MIJ DAARVOOR KRACHT GEEFT'. Terwijl we een stuk samen lopen vertellen ze wat over hun leven. Bij een naar behoefte korte pauzestop bij grote steen zeg ik tegen deze zusters : Nice to meet you, ze zeggen hetzelfde terug en een thanks voor het schild dat ik draag en geven me een omhelzing en gaan hun weegs. Hier eet ik mijn laatste pinda's uit de rugzak op in de zon en geniet daarbij van het gadeslaan van al de voorbijkomende Unieke pelgrims...

GROTE VRIENDELIJKE
Een grote Zuid-Koreaan met heel vriendelijke uitstraling spreek ik aan en vraag hem of het zijn eerste Camino is: Yes!
Hij houd ook erg van de natuur en natuurgeluiden. Hij is erg voor vrede en vind het een goed idee als de Wereldleiders samen ook een stuk Camino zouden gaan! Met een vriendelijke lach nemen we afscheid.

WEL 60 WINDENERGIE MOLENS
Ik maak nog even een filmpje want nooit eerder zag ik zo'n 60 windenergie molens. vanaf één punt. Bij een uitpuilende afvalbak zet ik mijn rugzak naast me neer om er boven op te gaan staan en het er naastliggende vuil in te doen. Wat verderop lopen bekenden. Het is van hier niet ver meer naar albergue Municipal Muhoz, onderweg ontmoet ik Billy G uit Barcelona en met Anton Sonicno kom ik aan bij de albergue die zich in een groot monumentaal pand bevind, het is 13:30 uur. Het is vroeg meestal komen de pelgrims pas later op de middag. Een Spaanse vrouw brengt me naar 'de nachtopvang'. Onderweg was er tussen een man en vrouw een hevig gesprek met feller wordende ogen...

VOLLE ZON GENOEGENS
Nadat ik mijn bed heb ingericht ga ik bij dit weer in de binnentuin waarin ik de enige bezoeker ben, zitten in de volle zon waarvan de warmte mij uitnodigt mijn bovenkleding uit te doen. Ondertussen heb ik ook tijd om 1 verslag te completeren. Geweldig die Gites of Albergue Municipale die meestal in sfeervolle oude en ruime Monumentale gebouwen zijn ondergebracht en door de stad zelf onderhouden worden. Het past in het geheel heel goed en daarom extra fijn dit tijdens deze Camino-etappe te mogen beleven!!

GELUKKIG NIET DOORGELOPEN
Het is hier rustgevend. Ik ben blij dat ik niet doorgelopen ben naar de grotere stad Logroño met veel albergue na 2 avonden teveel 'Wereldse' luidruchtigheid. Hier in de keuken waar een gezonde levendigheid is bereid ik straksmijn maaltijd. Ik kijk eerst of er wat 'For free' is wat andere voor komende pelgrims hebben achtergelaten voordat ik rond 17 uur naar de supermercado ga. Er ligt nog wat spaghetti, ik heb nog een matig wijn ter voorkoming van sagarijn...Ga naar tourist information om te weten waar de supermercado is.

HOLLANDAIS
Het is in de buurt van cafetaria El Portillo ze wijst naar links, ik zeg dat ik pelgrim ben en Hollandais ze geeft me de vijf tegen vijf groet die er zo 10 worden...

VREEMD EN PUUR
Als je er vreemd uitziet en daarenboven zo puur mogelijk wil leven merk je vaak de meest echte reacties van naasten!! Het is hier rustgevend in de smalle straatjes met zelden motorische geluiden tussen de grote monumentale gebouwen met veel authenticiteit. In de buurt van een stille parkachtige hoekige zit en speeltuin met prachtig uitzicht, ideale plek om na de maaltijd een verslag te completeren.

MAALTIJD HOUDEN
Als ik mijn boodschappen en alles voor het maaltijd houden op de aanrecht heb verzameld, komt er even later een Duitse pelgrim die met hetzelfde doel ongeveer hetzelfde gaat eten. Na de begroeting weet ik dat ze Sabine heet.

FERNANDO
Tijdens een gedeelte van het tafelen eten we samen. Fernado de kleine Italiaan die zijn spullen met een boodschappenkarretje op 2 kleine wieltjes vervoert komt ook hier overnachten. Hij verteld dat de meeste pelgrims en back-packers tijdens hun grote tochten ( nog meer naarmate de zon schijnt en het warm is)meestal te weinig drinken waardoor door indroging stoelgang problemen ontstaan.


Hartelijk dank voor je aandacht en mee op de Camino zijn....op naar het volgende dag verslag!

Hartelijke groet,

Willie Jacobs

  • 17 Juni 2019 - 16:57

    Henry:

    Wat een belevenis. Harstikke leuk om dit zo te lezen. Houd vol en goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Viana de Duero

Mijn eerste wandelreis alléén!

Hallo allemaal !!

Tijdens het samen wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was.

Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde!

Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld!
Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen

Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons " !!
Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!!

Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht!
tot uiterlijk 4 mei 2008 !

Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!!

Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reactie!

ATTENTIE: je/u kunt u/je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven datje wéér een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!!
BOVENDIEN kun je ook zelfonder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder bericht apart reageren en/of links-onder je emailadres invullen !!

Hartelijke groet,


Willie Jacobs

Recente Reisverslagen:

02 September 2019

EIND-VERSLAG Santiago de Compostella-Wandelreis!!

01 Mei 2019

6e dag Maslacq naar Navarrenx over 22 km 10e etapp

30 April 2019

10e van laatste etappe 1 na laatste verslag!

30 April 2019

5e dag van Arthez-de-Béarn naar Maslacq 10 etappe

20 April 2019

9e dag 3-4 van Ostabat tot Saint-Jean-Pied-de-Port
Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 107464

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: