9e etappe 9e dag Port-Sainte-Marie naar Lavardac - Reisverslag uit Lavardac, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu 9e etappe 9e dag Port-Sainte-Marie naar Lavardac - Reisverslag uit Lavardac, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

9e etappe 9e dag Port-Sainte-Marie naar Lavardac

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

22 April 2018 | Frankrijk, Lavardac

ATTENTIE: De complete 9e etappe van mijn vredes-evangelisatie wandeling met het thema 'Wat verbind ons' was van 13 april tot 30 april 2018! Door allerlei ben ik er Nu, veel later dan je meestal gewend bent, eraan toegekomen om in B E R G E I J K waar ik woon, de dag-verslagen te completeren en op de Weblog te gaan plaatsen!

ATTENTION: The complete 9th stage of my peace walk with the theme 'What connect us' was from April 13 to April 30 2018! Through all sorts of things I am now, Now much later than you usually are used to, to come to the day-reports in B E R G E I J K where I live, and to place them on the Weblog!

A T T E N T I O N : L E E S H I E R O N D E R D E T E K S T IN JE T A A L !

READ THE TEXT IN YOUR LANGUAGE BELOW

LIRE LE TEXTE DANS VOTRE LANGUE CI-DESSOUS

LEE EL TEXTO EN TU IDIOMA A CONTINUACION

LIES DEN TEXT IN DEINER SPRACHE UNTEN

LEIA O TEXTO NO SEU IDIOMA ABAIXO

BONJOUR-HELLO-HOLA-HALLO-OLA !
Bonjour, merci pour votre intérêt! Si vous le souhaitez, vous pouvez copier le texte ci-dessous pour traduire votre langue dans le monde entier via Google translate! Cordialement, Willie Jacobs

Hello, thank you for your interest! If you wish, you can copy the text below to have your language translated globally via Google translate! Kind regards, Willie Jacobs

Hola, gracias por tu interés! Si lo desea, puede copiar el texto a continuación para traducir su idioma globalmente a través de Google translate. Saludos cordiales, Willie Jacobs

Hallo, vielen Dank für Ihr Interesse! Wenn Sie möchten, können Sie den folgenden Text kopieren, damit Ihre Sprache global über Google Translate übersetzt wird! Mit freundlichen Grüßen, Willie Jacobs

Olá, obrigado pelo seu interesse! Se desejar, você pode copiar o texto abaixo para ter seu idioma traduzido globalmente via Google translate! Atenciosamente, Willie Jacobs

H A L L O A L L E M A A L ,

ALLEREERST,
Jan, fijn dat jij met je persoonlijke bevindingen hebt gereageerd op het vorige verslag, hartelijke dank daarvoor!

MIJN DETAILS IN DE VERSLAGEN
Ik ben de 1e etappe van mijn Camino in april 2008 begonnen om deze óók eens te gaan voleindigen. Als ik na zo'n 3000 km het heb volbracht wil ik daarna zelf door het lezen van al mijn verslagen de hele unieke-Camino nog eens gaan 'herbeleven-lopen' en deze aan geïnteresseerde ter beschikking stellen!! Dit is een van de redenen waarom ik de verslagen gedetailleerd beschrijf, tevens houd ik er rekening mee dat naarmate men ouder wordt er geheugen en concentratie vermindering optreed....
MIJN VERSLAGEN INTERESSE BESEF
Ik besef heel goed dat naarmate je van wandelen en avontuur houd daarenboven zelf nog eens een Camino op wil gaan, de verslaggeving praktisch richtinggevend en boeiender kan zijn! Daarbij besef ik ook dat er 'volgers' zijn die (tijdelijk) nauwelijks of geen interesse meer in de verslagen hebben. Eenieder is vrij om je van de mailinglist desgewenst af en/of weer aan te melden!

VERTREK IN PORT-SAINTE-MARIE
Hier het 9e dag verslag van de 9e etappe zondag 22-4-2018 Port-Sainte-Marie naar Lavardac
Na een goede nacht rond 6 wakker en rond 7 petit déjeuner. De tijd die Denys gecommuniceerd had houd ik stipt aan. Hij is er nog niet, moet zich nog aankleden. Er blijkt ook een vrouw in zijn huis aanwezig, waarmee hij naar ik verwacht heeft geslapen. De tijd is daardoor wat verder de dag ingeraakt! Geleidelijk aan wordt het duidelijk dat het de vrouw is met het rode haar die er gisterenavond ook bij was en dat ze Veronique heet. Als het petit déjeuner gecompleteerd is staan er nagenoeg allemaal biologisch ecologisch gekweekte produckten deels zelfverbouwd uit zijn ruime groente en fruit jardin op tafel. Lekker brood van de boulangerie nature, yochurt, kiwi, honing, roomboter, citroen, overheerlijke huisgemaakte jams en kaas. Bij het fijne samenzijn smaakt het héérlijk!! Veronique spreekt en leest heel goed de Engelse taal. Ik bied hen beide tafelend daarom óók als 'souvenir' een Frans en haar een Engelstalig traktaat aan....

BIOLOGISCH ECOLOGISCH
De regio waar we nu zijn is het meest geconcentreerde en gecertificeerde ecologisch/biologische gebied van Frankrijk. Waarvan aan Nederland ook veel geleverd wordt weet Denys te vertellen. Er wordt ook koffie gedronken net zoals nagenoeg alle Fransen, hier de biologische. Ondanks het vroege uur doe ik toch ook een keertje 'gewoon als Fransman met de Fransen' er aan mee. Veronique verlaat ten opzichte van Denys en mij vroegtidig de tafel omdat ze haar hond Duphis wil gaan uitlaten. Met haar woorden naar mij; ik vind het fijn je ontmoet te hebben reageer ik: dat is mijnerzijds ook zo , waarna we passend afscheid namen. Denys vraag ik nog om plakband om mijn ingescheurde plastieke kaarthoes mee vast te plakken. Hij wil nadat we klaar zijn alles snel en goed opruimen. Hij moet zelf dadelijk naar een APK keuring. In zijn tuin worden o.a. ook aubergines, courgettes, aarbeien, druiven aan de Merlot-ranken, sla, wortelen, bonen, peren, appels, bessen, oranges, citroenen, aarbeien, druiven, vijgen gekweekt. Op weg hier naar toe heb ik vooral veel kiwi en vijgen plantages doorkruist!

TOEGESTOPT
Na het petit dejeuner werd me door Denys 2 kiwi's yochurt en brood toegestopt voor 'onderweg' haha! Waarna we naar zijn veel fruitige en ruim voorziene groententuin togen, waarin al heel wat groeit direct aan zijn huis verbonden is! Om 100 mee te kunnen worden!! Super om hier een stukje Frans privé-leven te hebben mogen delen!! Als we hier samen zijn in de Sublieme tuin natuur met zoveel fruit en groente voeding om gezond te kunnen blijven en tegelijkertijd ook hierin Gods overweldigende Liefdesuitingen zichtbaar ervarend naar elkaar communiceren ontroert het ons beide. Ik vraag wat van zijn sla en krijg een krop mee voor tussen het lunchbrood.

BLOEDARMOEDE
Ik hoorde eens dat er in sla meer ijzer zit, (wat goed is voor mijn bloedarmoede) dan in spinazie! Waarna we over en weer nog fotoos van elkaar maakte, Denys ook van mijn rugzak met tegen aan de onderkant van mijn ronde ligmat de geplaatste schild met de tekst: Christ is the Answer. De warme zorgzame spontaan eerlijke ontmoeting-onthaling met gastvrijheid werden onvergetelijke zegen-momenten voor ons beide en op ieders verdere levensweg. Nadat we met een natuurlijke blijdschap en omhelzingen afscheid namen met de laatste woorden: Ik vind het fijn om jou ontmoet te hebben, ben ik in de rugzak 'geklommen om op weg te gaan...

8:20uur
Ja en toen 'stond ik weer op de straat' en in mijn routerichting wat naar beneden liep. Geen zon waarneembaar tijdens de eerste heerlijke natuur en vrijheids belevingen, het loopt vlot.

DODE EEKHOORN
Niet veel verder ligt een nog warme naar het laat aanzien door een mens in auto overreden eekhoorn, deze gewaarwording beleef ik even later met tranen en het besef van de beperktheid van gelukzallige momenten..., maar óók gevoelens van plaatsvervangende schaamte dat er zo met zo'n bijzonder dier deelgenoot van de natuur wordt omgegaan....!! Uit de stilte kom ik aan bij de plaats van de 'feestmarkt' van gisterenavond. Tegelijkertijd komt gastheer Denys vanuit het hoger gelegenen op zijn motor aanrijden en lacht als hij mij herkend, super leuk! Nu toont het hier veel meer een braderie.

KLEURRIJK GEZELSCHAP
Het is een kleurrijk gezelschap bij en achter de kramen. Als ik naar de mensen kijk zie ik ook meteen wie waar waarde aanhecht of wat wil verkopen. Ik ervaar hier een fijne sfeer van 'kleurbekennen'. Hier voel ik me hierdoor met mijn uitdossing en schild 'Christ is the Answer' geheel op mijn gemak. Ik ben zelf opzoek naar een fijn dun wollen truitje omdat het geen vocht vasthoud, voor op de huid te dragen onder de banden van mijn rugzak. Het is ter vervanging van mijn huidige groene truitje dat gestadig en met gaten er al in aan het verslijten is. Kortom: het truitje is steeds meer neffe de gaten dicht..haha. Bij een van de kraampjes waar ik in Google-Translate: ik ben op zoek naar dun groen truitje staat te vertalen, staat in ene langs mij de madam met het hoedje die gisteren samen met haar man in de midden op straat geparkeerde cabriolet-auto mij de goede richting route wees. Ze kijkt me vriendelijk ogend aan en groet met hello, rijkt mij de hand. Na een kort en bondige ontmoeting wenst ze Bonne Camino toe.

AVEC PLEZIER
Bij het volgende kraampje gaan alle drie de vrouwen nadat ik mijn wens had gecommuniceerd tegelijkertijd voor mij zoeken, waarbij ze vooraf 'avec-plezier' zeggen. Helaas geen, met au revoir nemen ze afscheid. De man van de kraam erlangs die het alles gade slaat probeert mij een goed kleine-ruit korte mauw Tommy Hilfiger hemd te laten kopen. Ik heb vele jaren ruiten hemden gedragen, toen het me tegen begon te staan ben ik er geheel en al mee gestopt..! Er is van alles te zien en te koop en er zijn bezienswaardige types, er is live muziek met gitaar en gezangklanken vanonder de cowboyhoed. Ik begin steeds meer van de Franse en hun leefstijl te houden... Met al deze gezelligheid kom ik hier moeilijk weg!! Ik ga stad verlaten richting een moslim man met cape jack en pet. Als ik onderwijl ik langzaam doorloop een andere marktbezoeker begroet zegt hij: bonjour-salut en zwaait. Ik ga van de motorisch-mechanische geluiden weer zoveel mogelijk geleidelijk aan in de sons de la nature op mijn route.

'LOPEND BEDIENBLAD'
Gaandeweg zie ik een vrouw lopend naar de tuintafel van een vrijstaand huis op een sublieme plek, een bedienblad met spullen voor een koffie en/of thee pauze neerzetten. Met vluchtige handzwaai groeten we elkaar. Verderop gele auto langs kanaal geparkeerd bij brug, het lijkt wel of de 5-6 mensen daar ook onder er ook bij overnachten, ik voel me met hen ook een beetje een vreemdeling. Vanaf hier geleidelijk stijgend stuk. Ik moet de weg zoeken, man die me in een auto van achteren voorbijrijd heeft linkerhand met V-teken uit zijn raam gestoken! Snel naar rechts voor 2 fietsers, die ik mij van achteren wil laten naderen. Na vlak snel stuk over keien breekt de zon door en wordt het zweten geblazen. Route over pad door maisveld en over boerenerf waar ik zo stil mogelijk met een sprint overheen wil lopen in verband met de waakhonden...het kan even niet anders. Als het gelukt is vind ik verderop rechts weer waakhonden maar vooral de routemarkering weer! Uit dankbaarheid dat het allemaal goed is gekomen, ruim ik wat plastiek zwerfvuil op. Over een doorgaande autoweg zie ik op een stil moment van rechts naar links beneden een donkerbruine ree oversteken.

SPEURTOCHT
Bij het begin van een bosrijk gebied waar een kronkel speurtocht naar de vervolg-route begon kom ik na 3/4 uur weer op zelfde start plek aan. Gelukkig, nu er een man en een vrouw iets verder bij hun auto zijn en ik hen ter hulpe kan vragen. Het blijkt dat de routemarkering vlakbij het rechter pad van hen het gezochte rood-witte teken staat. Had ik toch niet goed en overal gekeken en/of opgelet..?! Vooral opgelucht vervolg ik mijn route verder. Na een heel stuk en met een korte pauze heerlijk in de groene stilte te zijn geweest, passeren mij van achteren 2 rustig rijdende jeeps met twintigers erop, waarna we elkaar verderop ook nog van voren passerden en zij allen het V-teken gaven, bijzonder om zonder woorden daarmee de verbinding met elkaar zo te uiten!! Als de natuurlijk stilte wederkeert, het is rond 15 uur schrik ik omdat ik mijn herderstaf bij de korte pauzeplek heb laten staan....Ik ga die ophalen., ik ben weer compleet en wil met de steun het terugloop stuk zo gauw mogelijk aflegggen om weer echt meters te kunnen verdergaan.

2 BELGEN
Belgen die ik tegen kom bevestigen dat ik nog niet zo ver heb gelopen dan ik verwacht had. Ik wil optimaal genieten van het alleen lopen en van de silence die hier nog is, vast en zeker ook zolang ik nog niet in Spanje ben waar het naar het laat aanzien veel drukker met pelgrims zal zijn op de Camino naarmate men dichter bij Santiago de Compostella is!!! Twee verschrikte opvliegende patrijzen geven hun geschrikt zijn aan mij door. Boer en boerin komen met glimlach van hun erf gefiets en blijken een controlerende fietstocht naar hun akker-gewassen en weilanden te gaan maken.

LAVARDAC
Andere dorpeling komt vriendelijk ogend en toesprekend voorbij gefietst. Ik ben nog 2,4 km van Lavardac waar ik wil gaan vertoeven verwijderd. Daar aangekomen maak ik al gauw de mensen op de straat waar langs ik loop, bekend wat mijn status en hulpvraag is. Terwijl ik daarover aan de straat sta te praten, stopt er een 'snelle man' die me wel naar een klooster 20 km verderop wil brengen. Als blijkt dat dat helemaal van de route af is, bedankt ik hem ervoor en zoek gestadig verder.

1664 GOLD
Via via kom ik door navraag en gezoek bij een pastorie van de roomskatholieke geloofsgemeenschap, het is 18:15 uur. Nadat ik me voorgesteld had als pelgrim en mijn hulpvraag had gecommuniceerd, werd ik binnen gevraagd. De geestelijke in het zwart met witte boord, leek door mijn komst en hulpvraag overweldigd te zijn. Hij zei dat hij over een oplossing wil nadenken en aan een oplossing wil werken en vroeg of ik wilde gaan zitten, of ik limonade of bier wilde hebben. Vanaf het moment dat ik de 1664 Gold Bierre inschonk dacht ik dat komt ook vandaag wel goed...haha!! Nadat hij weer was teruggekomen zei hij dat ik in een kamer aan de achterzijde van de pastorie mag slapen en dat er geen douche is en nauwelijks licht, maar wel een wasbak en dat ik kan gaan vertrekken zodra het mij schikt!! Na een tijdje met hem gesproken te hebben en een traktaat had overhandigd heb ik hem hartelijk bedankt waarna we op aangename wijze afscheid namen met als laatste woorden Good Live & Bonne Route....Waarna ik mijn slaapplaats ging opzoeken en inrichten. Tussen allerlei kerkspullen staan 2 bedden in een kamer die er ook stoffig uitziet...

PIZZA
Er waren 2 pizzerias in een straal van 2 km. Ik verkoos Pizza Napoli de dichtbijzijnde die om 20 uur opengaat. Daar ik behoorlijk trek had was ik er al om 19.45 uur binnen gegaan toen een vrouw en een man nog met de opstart bezig waren. Ondertussen kijk ik naar het interieur en ervaar ik de sfeer. Als ik als eerste aan de beurt ben, terwijl er geen klanten zijn vertel ik dat ik pelgrim ben en bestel ik een pizza met veel rauwkost. We zullen kijken wat we hebben was het antwoordt. Als het begint 'te lopen' is het een komen en gaan van mensen en pizza dozen die ze meenemen, het lijkt het meest een afhaalpizzeria! De pizzeria vrouw die mij in heel goed Engels vraagt of ik stuk kip wil, jawel. Dat vond ik vreemd en dacht als eerste is die nog wel goed, en willen ze die daarom aan mij verkopen. Ik vraag wat dat kost, ze zegd it's free...dacht he-hoe en wat nou !??

All YOU NEED IS LOVE
Even later pakte de man die steeds meer van zijn tattoos zichtbaar had gemaakt een hele kip in plastiek folie en een blik boontjes uit de vitrine. Ik liet het maar zo veel mogelijk over me heen komen en ondertussen keek ik naar de teksten op de kussens van de zit & wacht-bank: Smile and the World smile with you; All you need is love: Life is better when you smile. Terwijl er heel wat klanten geholpen werden dacht ik gestadig meermaals maar waar blijft mijne pizza toch...? Ik zag wel dat de man die de oven bediende met de vrouw die een stuk jonger was en de verkoop deed, steeds meer met elkaar spraken. Toen het even niet druk was en enkele pizza's pas in de oven geplaats waren werd ik in ene gevraagd achter de toonbank te komen waarna ik achter het gordijn ter tafel gevraagd werd. Wat een verrassing in een wat rommelige ruimte een keurig gedekte tafel voor prins Pelgrim...de teksten van de aanwezige kussens begonnen voor mij meer waarden te krijgen sterker nog ook wat te leven ! De warm en warm-aanbevolen kip gaven al direct wat extra Smile haha. daarbij het krokante stokbrood en de boontjes, én de niet te vergeten doorgesnden overheerlijke tomaatjes en sausjes.

LIEFDE VANUIT HET HART
Terwijl ik daar werkelijk zat te 'verPrinsen' kwamen ze om beurten vragen of het goed was en/of ik nog wensen had..ze genoten hier zichtbaar ook zelf van. Wat ik wil drinken, ó heeft u ook wijn? Oui, even later werd er een nieuwe fles witte wijn geopend en wilde ik eigenlijk niet meer weg haha...De tekst die er in mijn Levensreisgids de Bijbel geschreven staat: Het is zaliger te geven dan te ontvangen beleefde we op deze wijze écht in de praktijk met ons drieën!!

OOK HART MET LIEFDE ONDER TATTOAGES
Wat een liefde uitingen, het ontroerd me bij het herbeleven en tijdens het vandaag intypen van deze teksten. Het doet me vooral natuurlijk nu, tijdens het aanrijken aan de ontmoetende mensen van de Blijde boodschap en het op lange afstand verplaatsen van een gewichtige grote rugzak nog meer en vóóral fysiek goed..!! Onderwijl de bedrijvigheid in de pizzeria doorging kwamen ze afwisslend mij nog van water-thee en als dessert van Magnum ijs voorzien. Wat me het meest opviel en wat ik als het aangenaamst beleefde, was de zorgzaamheid in liefde waarmee ze het uit hun hart gaven!! Het was alles tegelijkertijd Pro Deo. Toen het tegen 22 uur liep en er geen klant meer was, heb ik ze nog over mijn Camino-vredestocht kunnen vertellen en ze een Engels en een Franstalig traktaat aangerijkt, waarna ik hen, prachtig koppeltje, allerhartelijkst dankte, waarna ze getweën warm afscheid van mij namen.

BEIDE ACCU'S OPLADEN
Nu moet ik eerst maar de GSM-accu gaan opladen. Daarna mijzelf nadat ik me zo'n 20 km door de heuvels gewerkt heb, een verrassende overheerlijke maaltijd genoot, aangenaam opgediend, gemarineerd met 2 wijntjes. Toen ik de kamer voor het eerst zag waar ik kan overnachten lagen er ook allerlei kerkspullen op 'mijn' bed. Ik heb voor ik naar de pizzeria ging alles slaapgereed gemaakt. Heb gekeken waar de wasbak en wc waren. Ben vertrokken toen de zon de achterzijde van het grote gebouw bescheen. Nu het donker en later is en ik beladen ben met een overheerlijke maaltijd, de wijn zijn aanwezigheid laat merken, kon ik bij aankomst de wc niet meer direct terugvinden, wel pas na flink gezoek haha.

LICHTSCHAKELAARS & LICHT
De lichtschakelaars zijn slecht te vinden en/of er zijn nauwelijks brandende lampen in de fittingen. Wel is er een groepslokaal wat door de kerk gebruikt wordt. Vandaar heb ik mijn powerbank opgeladen en in de gang gelegd zodat de lampjes mij bij een mogelijk nachtelijke wc gang ook kunnen helpen bij de navigatie van en naar de slaapkamer over meerdere grote lange stenen trappen.....Als ik in mij pyama geklommen ben, mijn wekker op 6 uur heb staan ga ik voorzichtig op het ma-tras en in mijn donzen tot min 8 graden donzen slaapzak om zo weinig mogelijk stoffigheid te verplaatsen en me aan het rustgevende nachtelijke te kunnen overgeven.

Ik dank jullie hartelijk voor jullie aandacht, elke reactie stel ik zeer op prijs!!
Op naar het volgende verslag... Geniet ondertussen ook het seizoen en geniet vooral het Leven, elke dag zoals het bedoeld is....!

Willie Jacobs

  • 07 September 2018 - 09:10

    Annie Alkema:

    Ik vind het heel leuk om jouw verslagen te lezen, het is zo net alsof ik ook een stukje meeloop!

  • 14 September 2018 - 14:09

    Pieta De Vries:

    Hallo Willie,
    Ik heb je laatste verslag met aandacht gelezen.
    Wat mooi en goed geschreven.
    Het leek even of ik erbij was.
    Wat een mooie verhalen over mensen liefde en betrokkenheid.
    Ik lees ook dat je in Bergeyk woon.
    Misschien komen we elkaar op een keer tegen.
    Ik wens je het beste en heb genote n van je verslag.

    Hartelijke groeten.

    Pieta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lavardac

Mijn eerste wandelreis alléén!

Hallo allemaal !!

Tijdens het samen wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was.

Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde!

Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld!
Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen

Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons " !!
Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!!

Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht!
tot uiterlijk 4 mei 2008 !

Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!!

Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reactie!

ATTENTIE: je/u kunt u/je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven datje wéér een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!!
BOVENDIEN kun je ook zelfonder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder bericht apart reageren en/of links-onder je emailadres invullen !!

Hartelijke groet,


Willie Jacobs

Recente Reisverslagen:

02 September 2019

EIND-VERSLAG Santiago de Compostella-Wandelreis!!

01 Mei 2019

6e dag Maslacq naar Navarrenx over 22 km 10e etapp

30 April 2019

10e van laatste etappe 1 na laatste verslag!

30 April 2019

5e dag van Arthez-de-Béarn naar Maslacq 10 etappe

20 April 2019

9e dag 3-4 van Ostabat tot Saint-Jean-Pied-de-Port
Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 107665

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: