4-5-6-7 mei BERGERAC 》Afsluiting 8e etappe《 - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu 4-5-6-7 mei BERGERAC 》Afsluiting 8e etappe《 - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Willie Jacobs - WaarBenJij.nu

4-5-6-7 mei BERGERAC 》Afsluiting 8e etappe《

Door: Willie Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Willie

10 Juni 2016 | Frankrijk, Bergerac


4-5-6-7 mei in B E R G E R A C 》Afsluiting 8e etappe《

BONJOUR!!

Vous pouvez traduire ces rapports à la langue néerlandaise vous par Google Translate!

ALS JE MIJN VERSLAGEN TE LANG VIND OM IN EEN KEER TE LEZEN/ONDERGAAN, KUN JE ZE DESGEWENST OOK IN MEERDERE KEREN LEZEN...DAARENBOVEN KOMT HET EERSTVOLGENDE verslag NAAR VERWACHTING WEER MAART/APRIL---2017---!

BONJOUR

De nieuwe dag is geboren...
5 mei donderdag
6.50 Opgestaan
VANDAAG-feestdag HIER !
8:00 ontbijt samen met Phyl, Michelle & Rolande

Na het ontbijt regelde Phyl voor mij bij een kennis Ruud Revers die een minicamping met o.a. Pipowagen is begonnen in Marsac een overnachting zo’n 55 km.boven Limoges in het landelijke Les Rivalliërs… van zaterdag 7 op zondag 8 mei bij:
www.labalade.nl

Aantal winkels zijn vandaag wel voor de middag open, ik ga daar gebruik van maken om het nodige te kopen en een Biologische Bergerac wijn uit Bergerac…
Bij Michelle en Rolande kan ik vanavond mee-eten.
Vandaag tegelijk met verslag schrijven ook rusten, soms met benen omhooG.
Rolande vraagt of ik mee wil lunchen, ja graag...das makkelijk…!
Tijdens de heerlijk maaltijd en gezelligheid hebben we nuttige en leuke gesprekken. Ze zingen heel graag ook samen op spontane momenten. Hun koor repertoire bestaat o.a. uit werken als Messi’as von Händel.

Ter afsluiting van ook deze-Unieke dag: ‘ uit bloemen van geluk moet je zelf planten’.
Phil.Bosmans :

ELKE DAG NIEUW ZIJN!

NIEUW BEN JE
als je elke morgen verwonderd
Kunt zijn en dankbaar
Voor het licht van de dag,
Als je juicht omdat je ogen zien,
Je benen lopen,
Als je zingt omdat je hart klopt !

NIEUW BEN JE
als je weet dat je leeft
Als je beseft, dat vandaag
de eerste dag begint
Van de rest van je leven !

NIEUW BEN JE
als je een verse kijk hebt
Op mensen en dingen,
Als je nog lachen kunt en genieten
Van de kleinste en de gewoonte
Bloemen op je Levensweg!

Deze dag ga ik 21.30-22.00 ter-rusten….Op weg naar de nieuwe morgen….

Bedankt voor jullie aandacht en alle INGEZONDEN Unieke reacties!!
Groeten,

Willie Jacobs


~~~~~\~~~~~~~~~~\~~~~~~~~~\~~~~

6-mei-vrijdag---BERGERAC

Bonjour!

4::52 opgestaan
Ochtend-rituelen met Aubade-ervaring door het welluidend vogel fluitconcert tussen al de motorische Stadgeluiden...
MIJN-Dagelijkse dagtekst: vandaag : ‘Gemeenschap en verhaal’ uit:OASE-ONDERWEG..geloven..door..ontmoetingen.. Renée Hornikx.

5:30 begin aan verslag Ondertussen rammelde mijn maag en Omgeving...Heb ze wat kunnen ‘troosten met een banaan’...
7:30 vuilnisbakken geluid overweldigend.
8:00 petit-dejeuner
Onderwijl ik samen met Michelle en Rolande ontbijt vertel ik hen over:
GOOGLE-TRANSLATE!!!!
En dat het mij enorm geholpen heeft om voldoende goed met anderstaligen te communiceren.
IK HEB HET HEN AANBEVOLEN OMDAT ZE EEN KOORUITWISSEING HOUDEN MET EEN KOOR UIT WARSCHAU POLEN en daar al eens voor, de 20 leden in hun huis geherbergd. Twee ervan spraken heel klein beetje Frans, 3 wat Engels meestal waren er 15 mensen Pools a/h praten, dat was niet leuk!
TOEN ROLANDE DE APP OP HAAR TABLET GEDOWNLOAD HAD GING ER LETTERLIJK EEN NIEUWE COMMUNICATIE-WERELD VOOR HAAR/HEN OPEN….
Wauw, je kunt er zelfs de tekst mee laten uitspreken én daarenboven MET HAAR TABLET de rode knop-vasthoudend een woord en/of zin inspreken die even later duidelijk door dame in jou gewenste taal wordt uitgesproken!! DePoolse mensen kunnen er zo inspreken en even daarna kan het in het Frans gehoord worden…..

DIT IS EEN SUBLIEME BIJDRAGE EN GEWELDIGE VOORUITGANG VOOR DE ONDERLINGEN INTERMENSELIJKE COMMUNICATIES!!

Aan de voet van de grote 4 verdiepingen-trap speel ik met de Labrador….
Ik geniet met twee stoelen op de houten tuinvlonder bij aangename temperatuur.
Ik heb geen zin om vanmmiddag plat du jour te gaan eten omdat ik nog voldoende in mijn rugzak heb en dat wil ik ‘hierlaten’...
Rolande is met boren-timmerwerk samen met Michelle a/h renoveren in hun huis, kort voordat ze nog van 11-12 gaan werken vraagt Rolande of ik mee wil eten? Oui! Er wordt regelmatig, soms veel gelachen.
Enige tijd later komt ze vragen of ik van vis houdt? Luid en duidelijk: Oui!! Ze loopt terug naar boven waar ze aan het renoveren is met Michelle.
Onderwijl ik het verslag in hun tuin aan het maken ben, roep ik soms spontaan: ‘Halleluia’….weer wordt er goed gelachen nu van boven waar ze aan het werken zijn.
Als ik naar de toilet ga combineer ik dat met het knuffelen van de Labrador aan de voet van de Vier-ver-₩diepingenTrap…
13:25 lunch met als aperitief MonBaźillac wijn daarbij grote langwerpige rood-witte radijs, wat doet denken a/d kleuren van de GR654 markeringen.... Hier snijden ze een dun plakje roomboter erbij af en met zout is dat een verrassend lekkere gezonde knabbel….
Ook hier wordt er regelmatig over KOOR gesproken...Michelle vraagt of ik het leuk vind dat hij met Rolande een Samenzang ten gehore brengt, OUI MERCI!!
Rolande haar stem komt welluidend uit ‘tegen’ de warme-diepe-zware Basten van Michelle waarmee in een-twee-eenheid hun klanken-samenspel ten gehore komt….. geweldige en voormij Unieke lunch zo, ik voel me vereerd ! !
Krachtige Schapenkaas completeerde deze
Leven feestdag...maaltijd...
Ook hier wat aan verslag gewerkt!
Als we met drieën communiceren spreken we Engels, als ze enige tijd samen spreken dan verkiezen ze Frans.
Mijn GOOGLE-VERTAAL app gebruik ik hier ook als ik er met mijn Engels niet meer uit kom…..
Ik heb ze verteld dat deze vertaal app DE WERELD COMMUNICATIES TUSSEN ANDERSTALIGEN ENORM KAN VER-AANGENAME….en het voorgedaan dat er nadat er tekst is ingetypt, zelfs een luidspreker-icoontje kan geactiveerd worden waarmee de tekst uitgesproken wordt….én dat het helemaal gratis is.
Niet lange tijd daarna had ze deze gedownload op haar tablet.
Nu blijkt dat ze op die van haar, daar zelfs nadat ze eerst de talen van en naar had geactiveerd, door een rode knop ingedrukt te houden bij het inspreken van een tekst...even later luid en duidelijk de vertaling werd uitgesproken! Ze waren beide zeer blij hiermee, in het bijzonder omdat ze met één koor uit Warchau uitwisseling houden en er al eerder zo’n 20 Poolse koorgenoten bij hen in huis verbleven.
Waarvan er 2 een beetje Frans en 3 een beetje Engels spraken….15 spraken er Pools...Dat was een grootse taal en communicatie barrière…..


Eerst maar eens naar de super-marché voor fruit e.a. gezondheid onderhoudende middelen én de natuurlijke wandel-bewegingen…!
In huis wordt geboord en gezaagd gerenoveerd war Rolande blijkt te doen deze dag, praktijk is gesloten Ivm feestdag….
Ik ga op zoek in het oude stadsdeel naar restaurant pour - Plat-du-jour. ..Maar wil daarvoor eerst bij de brug de DORDOGNE RIVIER aanschouwen
en ervaren die door de stad zijn/haar route heeft….
Ik kom uit bij restaurant ‘La Table du Terroir’ met uitzicht op pleintje 35 m verderop waar gisterenavond de Russische-verFranste dame aan het zingen was en nu weer zingt en haar dochtertje dit keer ook….met daarachter saint église Jacques.
Hier werk ik in mijn wacht en niet-eten tijd aan mijn verslag….menukaart waait van tafel…. Man aan rafel van koppeltje langs mij raapt de kaart op….Merci.
Ik kan voor €13 90 een salade De Gesiers, Steak-Limosin frites, Tarte Aux Pommes bestellen.
Heel aardige 55tiger bediend me...Er wordt hard en tevreden gewerkt, soms plaatsen ze de ‘gevulde-borden’ wel 20 m. De straat over op een tafel….!
De terrassen zijn goed gevuld terwijl de zingende dame en dochtertje met hun welluidend gezang voor een wat romantisch aandoende sfeertje zorgdragen...Het doet me sterk denken aan Edith Piaf en haar lied ‘Non, Je Ne Regrette Rien’....
Als eerste waar ik van smul is de Salade Gesiers van o.a. sla-tomaat-walnoot-met bovenop een flinke hoeveelheid overheerlijk dun gesneden hartig ganzenvlees….als ik gesiers in de vertaal app intoets komt er in het Nederlands ‘SPIERMAAG’ te staan…!
…..Het zachte Limosin vlees, de steak verrijkt mijn Camino genoegen...Als de bediende vraagt of ik wat wil drinken vraag ik gewoon-WATER.
In deze Ambiance-Locale krijg ik kippenvel met daarbij ontroeringen van de levensrijke-sfeer die hier is…..Maar Zeker Omdat Het Leven zo Geweldig Goed Is, en Ik Tegelijkertijd Ook Hier Mijn 8 ste Etappe In Deze Kwaliteit Van Leven Mag&Kan Afsluiten…..Voor mr de verdere weg des Levens….
24 graden is het inmiddels..ook hier ‘beweegt het leven’ ik merk het omdat ik geleidelijk aan in de volle zo'n kom te zitten….Ik beweeg ‘nu zelf’ mijn tafeltje om ¾ ermee in de schaduw te komen.
De terrassen worden weer leger de straten voller van ‘bewegende en uitbuikende’ mensen…
Als ik merk dat ik geen connectie meer heb om mijn verslag in Google-documenten in te type ga ik ook over tot bewegend-uitbuiken….
Vanavond volgende maaltijd Franse-tijd:20 uur…...
Nu na de lunch eerst veel water drinken..geeft het lichaam aan…..om daarna flink aan het verslag te kunnen verder-werken.
Dit keer weer een unieke etappe met veel eigen-coaching en -keuze mogelijkheden.Tijdens het verder-schrijven overweldigde de moeidheid regelmatig...ben toch maar wat knikkebollend in de tuinstoel ‘blijven hangen’..en zvm er-mee-door-gegaan…
HET IS 20 UUR GEWORDEN als ik bij Michelle et Rolande mijn benen onder hun eettafel mag schuiven....
Het tafelen begint met witte-wijn, gepelde-bruine amandelen, aardappelen+zalt-boter, gemengde-salade, ronde - wijn, Duck-appel-grote radijs, kazen, mandarijn.
Michelle zijn eerste vrouw kwam van Engeland, waar hij met gezin vele jaren woonde en werkte.
Ze willen geen TV en daardoor géén Oorlog IN HUIS! Krant kopen/lezen ze naar behoefte!
Ze willen graag FIETSLAND-NEDERLAND befietsen, ik heb ze hiervoor www.vriendenopdefiets.nl aanbevolen om er kennis mee te maken. In keuken hele grote tafel waar +- 20 personen aan aan kunnen zitten.
HET WAS WEER HEEL GEZELLIG SAMEN!
21:30 ben ik me voor de ‘nachtelijke Reis’ aan het voorbereiden…..
BONNE NUIT!

~~~~~~~\~~~~~~~~~~\~~~~~~~~\~~~~~~~\

7-mei-zarerdag---BERGERAC

Bonjour!

7 uur opruimen-inpakken-douche
8 ontbijt
8:45--11.15 verslag
Weekmarkt bezoek waar ik potje MIEL de Forêt voor Greet koop en bos radijzen voorbij aardappelen en zout…als ik weer in Nederland ben!
12 uur-LUNCH Rolande speelt piano
-rilettes de foie gras
-kipSalade + mosterd
-witte wijn Monbazillac, rosé,
Na de lunch vertrekken we voor de 3/4 uur autorit naar Périgueux waar om 14 uur hun koor repetitie aanvangt.
Daar wil ik graag nog het-een-en-ander-van-horen voordat ik 1-2 km. Verderop de trein richting Limoges wil nemen.
Dat wordt: 14:54 stoptrein naar Brive waar ik om 15:49 aankom, daar overstappen om 16:03 trein naar Limoges te nemen waar ik om 17:03 als alles naar dienstregeling goed verlloopt aankom.
Er is geen Internet in de trein wel een grote warervocht plek in mijn grote rugzak, die groot-deels mijn pyjama, die ik vanavond van plan was weer aan te doen, in is in-gezogen…
Ga van mijn sinaasappel genieten, schoenen uitdoen en landschap bekijken.
Politie controleert, kijkt ook onder banken in de trein.
Compas helpt mij om duidelijk te zien dat we inderdaad richting het noorden rijden.
15:05 wat moet ik gaan doen? Messenger/Whatsapp berichten her-lezen!
De rugzak is wat zwaarder maar ook gevuld met fles rode-Bergerac voor speciale momenten…
Bij vertrek in Périgueux stond er een trein met gesloten deuren, nog voor de tijd dat ik moet vertrekken.
Om meer zekerheid stelde ik me voor aan een 30 tiger vrouw die daarbij stond te wachten en vroeg haar of het de trein is naar Brive is….Oui!
In de trein zocht ik een 2x1 ruimte, de vrouw komt ook de trein binnen en gaat voor mij in een 2x2 ruimte zitten, leest en rust uit tegen raam.
Nadat trein gestopt en de uitstappen ‘polonaise’ ten einde-was, heb ik op de eerst tegen komende informatie monitor gekeken op welk perron mijn trein naar Limoges gaat komen...Het was niet duidelijk omdat er bij het nummer wat op mijn ticket staat, op het bord Parijs vermeld staat…..even daarna kwam de 30 tiger vrouw dicht langs met staan, keek op ticket en monitor….Toch moet ik de bovenste hebben waar Parijs op staat omdat die via Limoges zijns weegs gaat….
Zo fijn, voelt als ware gastvrijheid...op het juiste moment!
Ik gaf haar mijn laatste Franstalig traktaat, mijn dankbare handenSchut, woord merci, en twee keer een verschillende wang-zoen als waardering.
We liepen stukje SAMEN op waarna ze me ook nog wees waar het juiste perron is…...A74 trap op nadat ik vooraf aan personeel mijn ticket moet laten zien...Oui.
Ik kom in wagon nummer 6 en moet in 7 plaatsnemen op een gereserveerde plaats.
Als de trein nog in zijn snelheid klimt zie ik in ene een ‘zwaluw in de trein’...op arm van vrouw van rond de 18….die in de stoelenrij voor mij zit.
Later blijken er 2 op de arm te zijn…
Ik vergelijk me ook wel met eenZwaluw t.o.v.Greet met de gedachte dat zij dan een huismus is!
Nu ik de trein uitstap….denk ik in ene….en als de auto er niet meer staat….!??
Kom aan, zie op dat gigantische parkeerterrein waar minder dan 5 auto’s staan….de auto staan.
Loop ernaar toe, doe de chauffeur-deur open én de achterklep, zie oudere man bij een auto gericht kijken, doe mijn dingen en in ene komt hij aangereden stapt uit en begint me ‘een potje fel te zijn dat ik zomaar niet die auto daar mag/kan parkeren’…
‘ik bleef zo rustig en vriendelijk mogelijk’ stelde me voor en vertelde dat ik bij het begin toestemming heb gevraagd aan de desbetreffende dames (oud-nonnen)dat negeerde hij...dat gold niet….Hij werd weer fel...Ik bleef vriendelijk hem met respect met oog en anderszins contact bejegenen en proberen te overtuigen dat ik niet illegaal de parkeerplaats heb benut….Na nog wat worstelingen ‘ging hij om’ uitte begrip...waarna we met handdruk aangenaam afscheid namen van een nieuwe en opbouwende samen-ervaring in Limoges…..
Even daarna een geheel fijne ervaring…. REGENBROEK DIE ZOEK WAS LIGT TOCH ÉCHT IN DE AUTO !!!

Voordat ik ga reizen naar Les Rivalles 23210 Marsac (23) Creuse-France wil ik eerst nog wat mooie teksten vermelden die ik van Gonnie tevens koorlid mee kreeg in een ORANJE-tekstenmapje voor bij De Camino!

REGEN

Tijdens het
schuilen
kom je vaak de
leukste mensen
tegen.

LENTELICHT

tere kleuren
zoete geuren
lenteluchtjes
bloesemzuchtjes
zelfs met mijn ogen dicht
is de lente licht

zoek niet verder
kijk in je hart
daar begint het
thuiskomen in
Jezelf

Geluk is
houden
van dat wat
je hebt…..

In de eenvoud
ligt de grootste
kracht

CAMPING LABALADE
Chambre & Table D’hôtes
Les Rivalles in Marsac
www.labalade.nl
Waar ik nog nooit van gehoord had…...kennis RUUD REVERS van pelgrim Phyl die ik in Bergerac ontmoette heeft daar een kleine rustige camping midden in de natuur, en heeft voor mij daar een overnachting geboekt…!?!?
Door mooi heuvelachtig gebied ernaar toe, met wat telefoontjes komt ik aan en staat Ruud mij op te wachten met zijn koksschort aan en zo tussen het kokkerellen door…..
Leuke plek gezellige kennismaking..ën in een van de goed en sfeervol ingerichte pipowagens mag ik overnachten op een tweepersoons Ruim bed in mijn eigen donzen slaapzak want dat is voor mij alleen al ok en drukt de prijs naar het minimum!
Ondertussen dat ik een biertje drinkbis Ruud in de keuken verder met het diner aan het gaan.
Er is nog een man in huis, die Ruud helpt met karweien, ben zijn voornaam vergeten. Er is een gezellig open sfeer, waar enthousiast over reizen leven en ander belangrijks wordt uitgewisseld!!
Als het eten bediend wordt merk ik ook hieraan dat ik echt op een geheel unieke andere plek ben terechtgekomen.
Als nagerecht een door Ruud zelf-gestookt sterk +-60% drankje met een unieke smaak.
Ik mag 21€ afrekenen voor al de comfoor en gastvrijheid.
Mijn lichaam geeft steeds duidelijk aan dat 22:30 u het uiterste voor vandaag is en dat het ‘dagbewustzijn’ moet gaan rusten in de zorgzaamheid ‘van de nacht’.....
LEUK ZO’N GOED GERENOVEERDE PIPOWAGEN WAGEN TE MOGEN BESLAPEN TEGEN HET BOS OP HET GRASVELD MET AVONDLIJKE VOGEL en vele NATUURGELUIDEN…ALS IK HET RUIME 2 PERSOONS BED GEREED MAAK DENK IK OOK WEL ZOU HET MET TWEEN NOG EEN STUK ‘GEZELLIGER’...KUNNEN ZIJN... WAT DE TOEKOMST BRENGEN MOGEN MIJ GELEID DES-HERE-HAND……

8-mei MARSAC
5.45 u opgestaan
6.30 aanvang terugreis
9.30 pauze tanken en thee in VIERZON
13.30-13.50 pauze
Tussendoor pauze op plekken met/zonder Wifi
WAT FIJN DAT WE NU GEBRUIK KUNNEN MAKEN VAN B.V. WHATTSAPP/MESSENGER…..APP’S MET/ZONDER FOTO/FILMPJE EN/OF INGESPROKEN EN/OF INGEZONDEN BERICHT KUNNEN ZENDEN...VOOR REIZENDE EN ‘THUISBLIJVERS’ GEEFT DIT EEN MINDER ALLEEN ZIJN GEDACHTE & GEVOEL…, MIJ OOK ZEKER EN VAST ! !
+- 19uur ben ik met in totaal 1853 km.op de auto kilometerteller en zo’n 300 wandel/Rugzak kilometers in op 11 wandeldagen na een zeer pittige vermoeiende terugreis weer in DOMMELEN a/d Dommel waar het Dommelsch gebrouwen en geruikt wordt….teruggekeerd.
Wat eten..Alles zvm opruimen in de was….acclimatiseren…..Tot op de dag van vandaag, voel ik de terugslag aan mijn rug en heup….Tijd heelt wonden!

DANK AAN ALLEN DIE DIT MEDE MOGELIJK GEMAAKT HEBBEN ! !
Het ontvangen van je reacties, sommige met een nieuw eecord,was een WAAR - GENOEGEN ! !

Ik wil hierbij mijn 8e etappe gaan afsluiten, die ik ‘niet alleen hoefde te gaan’..
Ik wens jullie tot de volgende etappe zo het nu laat aanzien vanuit BERGERAC : Geniet de Seizoenen..Vier Het Leven elke dag Toe!!
Hartelijke groeten,

Willie Jacobs

OMDAT ER ZOVEEL IS OM DANKBAAR VOOR EN GELUKKIG MEE TE ZIJN, Waarbij De Liefde Altijd Toch Het Belangrijkste BLIJFT En Het Laatste Woord Mag Hebben :

De Liefde
Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zich zelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;
10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.
12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
De Liefde 1 Korinthiers 13





  • 10 Juni 2016 - 20:43

    Phyl:

    Hallo ,Willy.
    Wat ontzettend leuk van je te lezen. Ik ben tot Pamplona gelopen en 27 mei naAr huis gegaan. Ik heb een prachtige pelgrimage gehad met vele waardevolle ontmoetingen. Je gaat de volgende keer weer een prachtig traject meemaken. We houden elkaar op de hoogte toch?
    Ik stuur je veel liefde, Phyl

  • 12 Juni 2016 - 19:11

    Gonnie:

    Hoi Willie,

    Inmiddels ben je alweer een hele tijd thuis. Wat mooi om toch dit alles zo mooi te verwoorden in je
    reisverslag. Ik herken jou hier helemaal in. Mooi dat de liefde zich verder ontwikkeld!!!

    Liefs, Gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willie

Hieronder :1e in Nederlands 2e in Frans 3e in Engels 4e in Spaans 5e in Duits 6e in Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Ci-dessous: 1ère neerlandais en 2ème français en 3eme anglais en 4eme espagnol 5e allemand 6e en portugais ! willie_jacobs@outlook.com 3e Below: 1st Netherlands in 2nd in French 3rd in English 4th in Spanish 5th German 6th in Portuguese! willie_jacobs@outlook.com 4e A continuación: 1 º Neerlandes en 2 º en Francés 3 º en Inglés 4 ª en español 5 de Alemán 6 en portugués! willie_jacobs@outlook.com 5e Unten: 1.Niederlandiesch in der 2. in Französisch in der 3.Englisch 4. auf Spanisch 5. Deutschen 6. Portugiesisch! willie_jacobs@outlook.com 6eAbaixo: 1.Holandes Em 2. em Francês 3. Em Inglês 4. Em Espanhol 5. Alemã 6. Em Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Hallo allemaal !! Onder het Nederlands profiel,is er een vertaling in het Frans,Engels,Spaans,Duits,Portugees! willie_jacobs@outlook.com 2e Bonjour à tous! Aux termes de profil de néerlandais, il ya une traduction en français, anglais, espagnol, allemand, portugais! 3e Hello all! Under Dutch profile, there is a translation in French, English, Spanish, German, Portuguese! 4e Hola a todos! En virtud del perfil neerlandés, existe una traducción en francés, Inglés, español, alemán, portugués! 5e Hallo alle! Nach niederländischem Profil gibt es eine Übersetzung in Französisch, Englisch, Spanisch, Deutsch, Portugiesisch! 6e Olá todos! Sob holandês perfil, há uma tradução em Francês, Inglês, Espanhol, Alemão, Português! willie_jacobs@outlook.com 1e Tijdens het in groepsverband wandelen en trektochten maken heb ik ontdekt dat het wandelen/ontmoeten zo heilzaam is voor lichaam-geest-relaties,waarbij de Vredesloop van La Verna in Toscane naar Assisi in Umbrie met als thema "Wat verbind ons" in 2007 ,wel intermenselijk de beste was. Tijdens de tochten heb ik meerdere deelnemers ontmoet die alléén van huis uit, naar Santiago de Compostella zijn gaan wandelen,en dit als de/of een van de :aangenaamste/bijzonderste/inspannendste/Harmonieerendste/moeilijkste/vredigste en jezelf-andere ontmoetendste,Levensfase beleefde! Dit moedigde mij aan om dit jaar eens een week uit te proberen,want ik heb nog nooit langer dan een dag alleen gewandeld! Bovendien is Santiago de Compostella al eeuwen'n heel bekend pelgrimsoord en een mooie richting en middel om naar toe te wandelen. Máár mijn doel is: 'n Vredesloop met evangelisatie en het thema ," Wat verbind ons "=het gericht zijn op het positieve in de ander,waaruit vriendschap ontstaat. Een wereld van vrienden wordt/is een wereld van vrede!! Ik wil graag dat het een zo groot mogelijke positive uitwerking zal hebben op alle menselijke relaties!! Dat zijn de belangrijke redenen waarom ik op 26 april 2008 wil aanvangen met een eerste etappe/ kennismakingstocht! tot uiterlijk 4 mei 2008 ! Zoals het er nu uit ziet moet ik nog +- 8 jaar voor een werkgever werken,daarom ben ik nu niet in de gelegenheid,al zou ik dat willen/kunnen om 'n tocht van b.v. 3-4 maanden te maken,daarom kies ik voor etappes!! Ik vind het een nieuwe uitdaging om met deze site/ dit eigentijdse communicatiemiddel mijn belevingen met je te delen en dank je bij voorbaat voor je belangstelling en eventuele reacties! ATTENTIE:u kunt je emailadres links onderaan de pagina invullen en daarmee aangeven dat je een emailtje wilt ontvangen als ik weer een nieuw bericht plaats,etappe start,nieuwe reis aanvang!! BOVENDIEN kun je ook zelf onder het bericht (in het midden van de pagina) op ieder artikel apart reageren IN UW EIGEN TAAL en/of je emailadres invullen !! Hartelijke groet, willie_jacobs@outlook.com 2e Bien que la randonnée pédestre et le trekking, j'ai découvert que la marche de répondre comme bénéfique pour les relations corps-esprit, où la Marche de la Paix de La Verna en Toscane à Assise, en Ombrie, sur le thème "Qu'est-ce que nous relie" en 2007, mais l'homme était le meilleur. Au cours des voyages, j'ai rencontré plusieurs participants à la maison, à Saint-Jacques de Compostelle sont devenues la marche, et si le ou l'un de l': agréable / plus important / inspannendste / Harmonieerendste / dur / vredigste et l'auto-ontmoetendste autres, la vie poli! Cela m'a encouragé à faire de cette année une fois par semaine pour essayer, parce que je n'ai jamais été plus d'une journée de marche seulement! En outre, Santiago de Compostela eeuwen'n déjà bien connus lieu de pèlerinage et un grand sens et les moyens d'aller à pied. Mais mon objectif est: une marche de paix sur le thème "Qu'est-ce que nous relie est l'accent mis sur le positif dans l'autre, ce qui crée l'amitié. Un monde d'amis / est un monde de paix! Je voudrais voir le plus grand impact positif sur toutes les relations humaines! Telles sont les principales raisons pour lesquelles je veux commencer le 26 avril 2008 avec une première étape / connaissance voyage! jusqu'au 4 Mai 2008! Comme les choses maintenant, je suis + - 8 ans pour un employeur, je n'ai donc pas eu la chance, si je ne veux / peut être pour une visite, par exemple, 3-4 mois à faire, si je choisis les stades! Je pense que c'est un nouveau défi avec ce site / cette communication contemporaine avec vous mes expériences à partager et vous remercions par avance de votre intérêt et vos commentaires! ATTENTION: Vous pouvez changer votre adresse e-mail des liens au bas de la page de remplissage et de préciser que vous voulez recevoir un e-mail lorsque je poste un nouveau stade de démarrage nouveau voyage commence! AUSSI, vous pouvez également le message (au milieu de la page) sur chaque article séparément répondre dans votre propre langue et / ou remplir votre adresse e-mail! Cordiales salutations, willie_jacobs@outlook.com 3e While hiking and trekking, I discovered that the walk / meet as beneficial for body-mind relationships, where the Peace Walk from La Verna in Tuscany to Assisi in Umbria on the theme "What connects us" in 2007, but the human was best. During the trips I have met several participants only at home, to Santiago de Compostela have become walking, and if the / or one of the: pleasant / most important / inspannendste / Harmonieerendste / hardest / vredigste and self-other ontmoetendste, life polite! This encouraged me to make this year once a week to try, because I have never been longer than one day just walk! Moreover, Santiago de Compostela eeuwen'n already well known pilgrimage site and a great direction and means to go walking. But my goal is: a Peace Walk on the theme, "What connects us is the focus on the positive in the other, which creates friendship. A world of friends / is a world of peace! I would like to see the greatest possible positive impact will have on all human relationships! These are the main reasons why I want to begin April 26, 2008 with a first leg / acquaintance trip! until May 4, 2008! As things now see, I + - 8 years for one employer, so I do not have the opportunity, whether I would want / could be for a tour of eg 3-4 months to make, so I choose stages! I think it is a new challenge with this site / this contemporary communication with you my experiences to share and thank you in advance for your interest and any comments! ATTENTION: You can change your email links at the bottom of the page fill and indicate that you want to receive an email when I post a new, stage start new journey begin! ALSO you can also make the message (in the middle of the page) on each article separately respond in your own language and / or fill in your email address! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 4e Aunque el senderismo y trekking, descubrí que el camino / se reúnen como beneficioso para las relaciones cuerpo-mente, donde la Paz Paseo de La Verna, en Toscana, a Asís en Umbría, sobre el tema "Lo que nos une" en 2007, pero los humanos fue mejor. Durante los viajes me he encontrado con varios participantes sólo en casa, a Santiago de Compostela se han convertido en pie, y si el / o uno de los: agradable / más importante / inspannendste / Harmonieerendste / más / vredigste libre y otros ontmoetendste, la vida educado! Esto me animó a hacer este año una vez a la semana para intentar, porque yo nunca he sido más de un día a pie! Por otra parte, Santiago de Compostela eeuwen'n ya conocido lugar de peregrinación y una gran dirección y los medios para ir a pie. Pero mi objetivo es: Paseo de la Paz sobre el tema, "Lo que nos une es el enfoque en lo positivo en el otro, que crea la amistad. Un mundo de amigos o es un mundo de paz! Me gustaría que en la mayor medida posible impacto positivo tendrá sobre las relaciones humanas a todos! Estas son las principales razones por las que quiero empezar el 26 de abril de 2008 con un primer tramo / conocido viaje! hasta el 4 de mayo de 2008! Como ver las cosas ahora, I + - 8 años para un empresario, por lo que no tienen la oportunidad, si me quiere / puede ser para un viaje de por ejemplo, 3-4 meses para que, a fin de elegir las etapas! Creo que es un nuevo desafío con este sitio / contemporánea esta comunicación con ustedes para compartir mis experiencias y gracias de antemano por su interés y los comentarios! ATENCIÓN: Usted puede cambiar su dirección de correo electrónico enlaces en la parte inferior de la página, rellenar e indicar que desea recibir un email cuando un nuevo puesto, la fase de inicio nuevo viaje comenzar! También usted puede también hacer que el mensaje (en el centro de la página) en cada artículo por separado responder en su propio idioma y / o introduzca su email! Cordialmente, willie_jacobs@outlook.com 5e Beim Wandern und Trekking, entdeckte ich, dass der Fuß / treffen als vorteilhaft für die Körper-Geist-Beziehungen, wo der Frieden Walk von La Verna in der Toskana nach Assisi in Umbrien zum Thema "Was verbindet uns" im Jahr 2007, sondern die Menschen am besten. Während der Reisen Ich habe mehrere Teilnehmer nur zu Hause, nach Santiago de Compostela zu Fuß, und wenn der / oder einer der: angenehme / wichtigsten / inspannendste / Harmonieerendste / härtesten / vredigste und selbst andere ontmoetendste, Leben höflich! Dies ermutigte mich, dass in diesem Jahr einmal pro Woche zu versuchen, denn ich habe nie länger als einen Tag nur zu Fuß! Außerdem, Santiago de Compostela eeuwen'n bereits bekannten Wallfahrtsort und eine große Richtung und die Mittel zum Wandern. Aber mein Ziel ist: ein "Peace Walk zum Thema:" Was uns verbindet ist die Konzentration auf die positiven in den anderen, was die Freundschaft. Eine Welt von Freunden / ist eine Welt des Friedens! Ich möchte, dass die größtmögliche positive Auswirkungen haben wird auf alle menschlichen Beziehungen! Dies sind die wichtigsten Gründe, warum ich möchte zunächst der 26. April 2008 mit einer ersten Etappe / Bekanntschaft Reise! bis 4. Mai 2008! Wie die Dinge jetzt sehen, I + - 8 Jahre für einen Arbeitgeber, so dass ich nicht die Möglichkeit haben, unabhängig davon, ob ich will / kann für eine Tour durch zB 3-4 Monate zu machen, so dass ich Phasen! Ich denke, es ist eine neue Herausforderung mit dieser Website / dieser zeitgenössischen Kommunikation mit Ihnen meine Erfahrungen zu teilen und danken Ihnen im Voraus für Ihr Interesse und alle Kommentare! ACHTUNG: Sie können Ihre E-Mail-Links unten auf der Seite ausfüllen und geben an, dass Sie eine E-Mail, wenn ich eine neue Etappe beginnen neue Reise beginnen! Auch Sie können auch die Nachricht (in der Mitte der Seite) auf jeden Artikel separat reagieren in Ihrer eigenen Sprache und / oder geben Sie Ihre E-Mail-Adresse! Warm regards, willie_jacobs@outlook.com 6e Embora caminhadas e trekking, descobri que o pé / cumprir como benéficas para o corpo-mente relacionamentos, onde a Paz Passeio de La Verna na Toscana para Assis, na Úmbria sobre o tema "O que nos conecta", em 2007, mas os humanos foi melhor. Durante as viagens me encontrei vários participantes apenas em casa, a Santiago de Compostela tornou-se a pé e, se a / ou um dos: agradável / principal / inspannendste / Harmonieerendste / duramente / vredigste e de auto-ontmoetendste outros, a vida educado! Isso me incentivou a fazer este ano, uma vez por semana para tentar, porque eu nunca foram mais do que apenas um dia a pé! Além disso, Santiago de Compostela eeuwen'n já bem conhecido peregrinação site e uma grande direção e os meios para ir a pé. Mas o meu objectivo é: um Passeio Paz sobre o tema, "O que nos une é o foco sobre o positivo no outro, o que gera amizade. Um mundo de amigos / é um mundo de paz! Gostaria de ver o maior impacto positivo terá sobre todas as relações humanas! Estas são as principais razões pelas quais eu quero começar a 26 de abril de 2008 com um primeiro troço / Conhecer viagem! até 4 de maio de 2008! Como ver as coisas agora, eu + - 8 anos, para um empregador, por isso não tenho a oportunidade, se eu gostaria / poderia ser para uma turnê, por exemplo, da 3-4 meses para fazer, então eu escolher fases! Penso que é um novo desafio com este site / contemporâneo esta comunicação com você minhas experiências a compartilhar e agradecer-lhe antecipadamente o seu interesse e qualquer comentário! ATENÇÃO: Você pode mudar seu e-mail links na parte inferior da página e preencha indicar que você deseja receber um e-mail quando eu publicar um novo, fase inicia nova jornada começa! Também você pode também fazer a mensagem (no meio da página), em cada artigo em separado responder na sua própria língua e / ou preencher o seu endereço de e-mail! Warm Regards, WillieJacobs7@gmail.com

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 107534

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2008 - 26 November 2008

Himalaya-Nepal

26 April 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste wandelreis alléén!

Landen bezocht: